برخورداری ۱۰۰۰ مسافر از خدمات گمرک خراسان جنوبی

در ۲ ماهه ابتدای امسال هفت هزار و ۳۷۳ مسافر ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی بیرجند و گمرک ماهیرود از خدمات و تشریفات مسافری امور گمرکی استان برخوردار شدند.

برخورداری ۱۰۰۰ مسافر از خدمات گمرک خراسان جنوبیبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛خاشی مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت:در این بازه زمانی به سه هزار و 787 مسافر ورودی و سه هزار و 586 مسافر خارجی در گمرک ماهیرود و فرودگاه بین المللی بیرجند خدمات گمرکی ارائه شده است.


وی افزود:از این تعداد یکهزار و 437 مسافر ورودی و یکهزار و 292 مسافر خارجی از فرودگاه بین المللی بیرجند بوده اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش مسافران ورودی 20 درصد و مسافران خارجی 33 درصد کاهش داشته است.


خاشی گفت:همچنین 2 هزار و 350 مسافر ورودی و 2 هزار و 294 مسافر خروجی از گمرک ماهیرود تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش آمار مسافران ورودی 6 درصد کاهش و خروجی 23 درصد افزایش را نشان می دهند.


مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود:از ابتدای امسال تاکنون 13 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یکهزار و 91 دلار به وزن 101 کیلوگرم تشکیل شده است.


وی بیان کرد:این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش از نظر تعداد پروانه 550 درصد،از نظر ارزش 939 درصد و از نظر وزنی 634 درصد افزایش داشته است.


خاشی اضافه کرد:عمده اقلام وارداتی به استان را برنج،تجهیزات مربوط به سیستم زهکشی گاز متان، گوسفند، تخم اسپند و گاو تشکیل می دهند که به کشورهای پاکستان،لهستان و افغانستان وارد شده است.


مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود:در 2 ماهه ابتدای امسال 31 دستگاه کامیون به وزن 722 هزار کیلوگرم شامل گوشت مرغ منجمد،روغن موتور، سپر مستعمل و تایر و رینگ مستعمل خودرو و بونکر حمل، گاز مایع، تخم مرغ خوراکی و پارچه ترانزیت شده است.


وی گفت:ترانزیت این اقلام از کشور برزیل، ترکیه، عراق، امارات متحده عربی، جمهوری آذربایجان و چین از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان انجام شده است.


خاشی اظهار داشت:عمده ترانزیت 2 ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش از نظر تعداد کامیون 74 درصد و از نظر وزن 81 درصد کاهش داشته است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.