مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خبرداد.

افزایش موسسات قرآنی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر در استان ۷۰ موسسه قرآنی وجود دارد که نسبت به وسعت و جمعیت استان کافی نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام عیسی بزمانی افزود: موسسات قرآنی نقش موثری در ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ قرآنی در جامعه دارند و موجب رشد و بالندگی انسان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید تعداد موسسات قرآنی افزایش یابد، افزود: استان سیستان و بلوچستان در بخش فعالیت‌های قرآنی و پرورش استعداد‌های قرآنی ظرفیت‌های عظیمی دارد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد استان در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در ماه نزول قرآن با همکاری دارالقرآن الکریم این اداره تعداد ۴۰۰جلد قرآن کریم و ۱۰۰جلد مفاتیح الجنان به مساجد شهرستان هیرمند اهداء شد.

وی از برگزاری ۴ گفتمان دینی طی این مدت در شهرستان زهک خبر داد و گفت: همه دستکاه‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی مسئول هستند از این رو تلاش کردیم از طریق این گفتمان‌ها و کارگاه‌های آموزشی از ظرفیت‌های تبلیغی و فرهنگی برای کاهش معضلات اجتماعی بهره گیری کنیم.

حجت الاسلام بزمانی افزود: برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ، اعزام روحانیون به مساجد استان در ایام محرم و صفر، اجرای ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر، جشن‌های نیمه شعبان و برگزاری سنت حسنه اعتکاف از جمله برنامه‌های مهم این نهاد در طول سال است.

وی با اشاره به برنامه‌های بصیرت افزایی سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته مراسم بزرگداشت نهم دی در مساجد ۱۵ شهرستان استان برگزار شد و مردم با حضور خود این مراسم را گرامی داشتند و پیمانی دوباره با آرمان‌های انقلاب بستند.

انتهای پیام/گ

افزایش موسسات قرآنی در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار