مشارکت مردم محلی در پاکسازی طبیعت کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مشارکت مردم محلی در برنامه های پاکسازی طبیعت استان در هفته محیط زیست خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  محسن جعفری نژاد گفت: درراستای سیاست های کلان سازمان مبنی بر مشارکت مردم محلی در پاکسازی طبیعت کهگیلویه وبویراحمدمشارکت و همراه ساختن مردم در حفظ طبیعت و محیط زیست , سعی براین شد که محیط زیست وفرهنگ حفاظت از آن را با نظارت سازمان  به مردم واگذار کنیم, چراکه معتقدیم اگر مردم خود را سهیم طبیعت ببیند ,درحفظ آن از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند.
وی افزود : درطول سال خصوصا" هفته محیط زیست تلاش براین شد دستگاه های اجرایی را نیزهمراه خود نمایم که خوشبختانه با دید مثبت مسئولان استانی به مقوله محیط زیست این امر نیز محقق شده است.
جعفری نژاد هدف از اجرای این گونه برنامه ها را در مناسبت های زیست محیطی پایان دادن به آلودگی پلاستیکی و شعار نه به پلاستیک، آموزش و فرهنگ سازی در زمینه پسماند و تفکیک از مبدأ زباله دانست و افزود: جداسازی و تفکیک از مبدأ زباله، باعث کم شدن پلاستیک در پسماندهای شهری و روستایی شده و به کاهش آلودگی های پلاستیکی منجر می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در پایان افزود: در این روز باید یادآور شویم که حال زمین خوب نیست و در این روز و همۀ روزهای سال تلاش کنیم تا با آشنا کردن همۀ اقشار جامعه با مضرات پلاستیک و ترغیب آنها به استفاده از کیسه های پارچه ای برای خرید روزانه، در حفظ محیط زیست پیشگام باشیم.
براساس این گزارش دربیست و ششمین روز از خرداد ماه کمربندی یاسوج شیراز و حاشیه رودخانه گردونگ شهرستان بویراحمد با همکاری دستگاههای اجرایی نیروهای محیط زیست وشبکه زیست محیطی و منابع طبیعی استان پاکسازی شد.
 انتهای پیام/غ

پاک سازی طبیعت بویراحمد از زباله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.