سخنگوی شورای شهر تهران:

ساخت پلاسکو با کلنگ‌زنی‌های نمایشی امکان پذیر نیست

اعطا گفت: ساخت پلاسکو با کلنگ‌زنی‌های نمایشی امکان پذیر نیست.

ساخت پلاسکو با کلنگ‌زنی‌های نمایشی امکان پذیر نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در هفتادمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به وضعیت ساختمان پلاسکو اظهار کرد: سال گذشته در سالگرد حادثه پلاسکو اعلام کردم پیگیری مسائل مربوط به پلاسکو کارنامه مدیریت شهری خواهد شد و اخیرا هم رسانه‌ها اعلام کردند که قرار است در روز عید فطر عملیات کلنگ زنی ساختمان پلاسکو انجام شود و از آنجایی که این ساختمان هیچ جوازی ندارد، انتشار این خبر تعجب‌آور بود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این ساختمان یک ساختمان بلند مرتبه بود و در حال حاضر بر اساس طرح تفضیلی به میزان ثابت نمی‌توان به این ساختمان تراکم داد.

اعطا با بیان اینکه کلنگ زنی فعلی بر خلاف ضوابط و مقررات است،تصریح کرد: بر اساس ماده صد شهرداری، این اقدام باید بعد از گرفتن پروانه انجام شود و نباید اجازه داد موضوعی که تا امروز پرونده آن باز بوده است، در این شرایط به یک مشکل بزرگتر تبدیل نشود.

وی با تاکید بر اینکه حل مسئله پلاسکو با کلنگ‌زنی‌های نمایشی امکان پذیر نیست، افزود: شهرداری باید هر چه سریع‌تر مسیر قانونی را آغاز کند و به سرعت جلسه کمیسیون ماده صد را بررسی و درخواست پروانه را بررسی کند.

وی افزود: اگر اقدامات لازم جهت صدور پروانه به سرعت انجام نشود، اگر عملیات کلنگ‌زنی و گودبرداری پلاسکو به صورت غیرقانونی شروع شود، این بیم وجود دارد که گودبرداری پلاسکو به موضوعی از جنس گودبرداری کنار برج میلاد تبدیل شود، زیرا در مورد گودبرداری برج میلاد هم مسیر قانونی به درستی طی نشد و وقتی که اقدامات غیرقانونی انجام شد، با بالا گرفتن اختلافات ساخت آن متوقف شد و اکنون گود کنار برج میلاد به یکی از گودهای رها شده تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بعد از تذکر من در هفته‌های گذشته بسیاری از کسبه پلاسکو نسبت به سخنانم اعتراض کردند و گفتند کلنگ‌زنی در شرایطی که نه نقشه و نه توافق وجود دارد، کمکی به حل مشکل نمی‌کند، تصریح کرد: در این شرایط ساخت پلاسکو باید به سرعت از مسیر قانونی انجام شود تا جواز بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 5 صادر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، پلاسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار