احتمال تعلیق رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا در هفته جاری

برخی رسانه‌ها گزارش دادند واشنگتن و سئول قرار است این هفته تصمیم خود را درباره تعلیق رزمایش نظامی مشترک در شبه‌جزیره کره اعلام کنند.

احتمال اعلام تعلیق رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکابه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های محلی کره جنوبی به نقل از منابع دولتی گزارش دادند این کشور و آمریکا قرار است تعلیق رزمایش بزرگ نظامی مشترک خود را این هفته اعلام نمایند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام دولتی ناشناس گزارش داد در حالی که مذاکرات با کره شمالی در حال پیگیری و انجام است، دولت‌های کره جنوبی و آمریکا قرار است این هفته تصمیم خود را مبنی بر تعلیق رزمایش نظامی مشترک دو کشور اعلام کنند.

پیشتر وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود واشنگتن و سئول ماه آینده در خصوص توقف رزمایش‌های مشترک دو طرف به منظور ایجاد شرایط مطلوب برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره تصمیم خواهند گرفت.

در 12 ژوئن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور با هم دیدار کردند و بر اساس بیانیه مشترک دو طرف، توقف رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی  در مقابل خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره صورت  خواهد گرفت.

در پایان نشست سنگاپور رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در زمانی که تلاش‌ها برای مذاکره به منظور دستیابی به توافق صلح در جریان است برگزاری رزمایش نظامی کاری نامناسب خواهد بود. ترامپ همچنین تاکید کرد لغو رزمایش نظامی مشترک به صرفه جویی مالی کمک خواهد کرد.

در پی این تصمیم رئیس جمهور آمریکا ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن ضمن تاکید بر اهمیت حضور نیروهای نظامی آمریکا برای امنیت منطقه‌ی آسیای شرقی، نگرانی خود را درباره تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای پایان دادن به رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی ابراز داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار