صندوق اعتباری ویژه رسانه‌ها در استان تشکیل شود

اعضای خانه مطبوعات برای برندسازی این تشکل استانی مصمم شوند تا در این راستا صندوق اعتباری ویژه رسانه‌ها تشکیل شود‌.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مروج‌الشریعه استاندار خراسان‌جنوبی در دیدار با اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی گفت:اعضا برای برندسازی این تشکل استانی مصمم شوند تا در این راستا صندوق اعتباری ویژه رسانه‌ها تشکیل شود و بخش زیادی از وابستگی رسانه‌ها به مردم و بخش دولتی کاهش یابد تا با این کار می‌توان دولت را مکلف به نوعی کمک به رسانه‌ها کرد.

 

وی افزود:برنامه‌ریزی برای بودجه سال به زودی به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود و دستگاه‌های اداری مکلفند یک درصد از بودجه خود را برای اطلاع‌رسانی در پروژه‌های مشترک با رسانه‌ها هزینه کنند و اگر خانه مطبوعات استان دارای ساختار مشخص و تعریف شده‌ای باشد می‌توان یک بند در قانون اضافه کرد تا بخشی از یک درصد اعتبار هزینه‌ای دستگاه‌ها به خانه مطبوعات اختصاص یابد.

 

مروج‌الشریعه  تأکید کرد:این برنامه می‌تواند از استان خراسان جنوبی به عنوان پایلوت و با تقویت خانه مطبوعات پیشنهاد شود و توسط نمایندگان مردم پیگیری شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره علاقه‌مندی به ساختار خانه مطبوعات افزود:خانه احزاب با دستورالعمل و شکل خاص خود اعتبار می‌گیرد اما خانه مطبوعات که دامنه آن همه مردم جامعه را شامل می‌شود از این امکان برخوردار نیست در حالی که باید در این زمینه نیز مطالبه‌گری کند.

 

وی نقد یک طرفه و غیرمنصافانه و همچنین تعریف و تمجیدهای یک سویه را از آسیب‌های جدی رسانه‌ها برشمرد و اظهار داشت: بده بستان‌های مالی بین دستگاه‌ها و رسانه‌ها اقدامی بسیار زشت و بدترین کار برای برقراری ارتباط است.

 

مروج الشریعه با بیان اینکه نگاه، علاقه، وفاداری و انگیزه برای کار سیاسی در این استان بالا است،تصریح کرد:این وجه مثبت خراسان جنوبی است که برگرفته از آمادگی و ساختار بالای سیاسی آن است و قطعا در حوزه مطبوعات اینگونه باید باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت:فضا برای گفتمان رسانه‌ای در خراسان جنوبی بالا است و جدا از بحث نقد،رسانه‌ها مدیریت فضای فکری را در یک تعامل و تفاهم به دست گرفته و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: رسانه ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.