سیاست‌های اقتصادی تلافی‌جویانه آمریکا و چین صدای استرالیا را هم درآورد

حامیان دولت و اپوزیسیون استرالیا در موضعی مشترک، نسبت به سیاست‌های اقتصادی تلافی‌جویانه واشنگتن و پکن واکنش نشان دادند.

واکنش استرالیا به سیاست‌های اقتصادی تلافی‌جویانه پکن و واشنگتنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، به دنبال تشدید تنش‌های اقتصادی میان آمریکا و چین و احتمال وقوع جنگ تجاری میان دو کشور، حامیان دولت و اپوزیسیون استرالیا در موضعی مشترک، نسبت به سیاست های اقتصادی تلافی جویانه پکن و واشنگتن واکنش نشان دادند.

« پنی وُنگ»، رهبر فراکسیون مخالفان در مجلس سنا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز اظهار داشت تصمیم آمریکا در مورد افزایش تعرفه های گمرکی علیه چین، اقدام فاسدی است که پیامدهای بسیار منفی به دنبال دارد.

او گفت: این اقدامی منفی است زیرا به یکپارچگی نظام تجاری جهانی که تاکنون به خوبی عمل کرده است، آسیب می رساند. به عقیده من، این یک حرکت منفی است چراکه منازعه و تضاد در روابط تجاری، به گسترش خطر بی ثباتی در روابط دو جانبه  منجر می شود.

وُنگ اعلام کرد هر دو حزب اصلی استرالیا در این خصوص نظر مشترک و یکسانی دارند و خواستار پایان دادن به مناقشات تجارت جهانی هستند.

«جولی بیشاپ»، وزیر خارجه استرالیا و «استیو کیوبو»، وزیر بازرگانی این کشور نیز به صورت جداگانه نارضایتی خود را از رویدادهای اخیر در عرصه تجارت جهانی اعلام کردند.

بیشاپ روز گذشته به ماهیت تلافی جویانه اقدامات اقتصادی واشنگتن و پکن واکنش نشان داد و اعلام کرد موضع کانبرا در این خصوص مشخص است. او گفت: استرالیا از تجارت و سرمایه گذاری آزاد حمایت می کند زیرا این اقدام برای کشور ما و جهان سود بزرگی به همراه دارد. ما موضع خود را برای دوستان آمریکایی روشن کرده ایم و به ارتقای تجارت و سرمایه گذاری آزاد ادامه می دهیم.

وزیر بازرگانی استرالیا نیز رشد تولید ناخالص داخلی استرالیا را مرتبط با صادرات به سنگاپور، چین و ژاپن دانست.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه اعمال تعرفه 25 درصدی بر کالاهای وارداتی چین به ارزش 50 میلیارد دلار را به اجرا درآورد. چین نیز در اقدامی تلافی جویانه، با اعمال تعرفه گمرکی 25 درصدی بر 50 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا شامل محصولات کشاورزی، خودرو و غذاهای دریایی پاسخ داد.

وزارت بازرگانی چین طی بیانیه ای در وبسایت رسمی خود اعلام کرد «مایل نیستیم جنگ تجاری راه بیندازیم اما چاره ای نداریم جز این که از منافع خود در مقابل آمریکا دفاع کنیم.»

این وزراتخانه همچنین از دیگر کشورها خواست در واکنش به تعرفه‌های سنگینی که آمریکا بر واردات برخی محصولات اعمال کرده است، دست به یک "اقدام جمعی" بزنند.

انتهای پیام/

اعتراض استرالیا به سیاست‌های اقتصادی تلافی‌جویانه آمریکا و چین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار