سارقان منازل در دام پلیس میبد

فرمانده انتظامی شهرستان میبد از دستگیری سارقان منازل شهرستان میبد و اردکان در ماه مبارک رمضان خبرداد.

سرهنگ موسوی فرمانده انتظامی شهرستان میبددر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به دستگیری سارقان منازل در ماه مبارک رمضان گفت:این سارقان به ۲۲ فقره سرقت از منازل شهرستان‌های میبد و اردکان اعتراف کردند.

سرهنگ موسوی افزود:این سارقان عموما از منازلی که چراغ‌های آن‌ها در هنگام افطار خاموش بوده وارد وهر اموالی نظیر طلا وجواهر، پول ودسته چک و وسایل سبک را سرقت و از محل دور می‌کردند.

وی ارزش اموال مسروقه را ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد:۱۵۰ میلیون تومان از این اموال نیز توسط افرادی خریداری شده بود که خوشبختانه دستگیر و اموال خریداری شده پس گرفته شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میبد هم چنین از دستگیری یک سارق داخل خودرو در ماه مبارک رمضان که یکصدمیلیون تومان اموال مردم را به سرقت برده بود خبرداد.

موسوی با بیان اینکه سارقان تحویل مراجع قضایی شده اند تصریح کرد:شهروندان برای اینکه قربانی سارقان نشوند، هشدار‌های پلیس پیشگیری را در حفظ اموال خود جدی بگیرند.

انتهای پیام/ ا

سارقان منازل میبد و اردکان در دام پلیس افتادند

برچسب ها: سارقان منزل ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
قبل از هر چیز باید راجع به گاوصندوقها این نکته بسیار مهم را بگیم که مردم با تصور امنیت برای خونه هاشون میخرند که عامل بسیاری از سرقتهاست، چرا که حتی جعبه های سنگین آهنی که تو بانکها و طلا فروشیها به اسم گاوصندوق استفاده میکنند نیز در واقع گاوصندوق نیستند و همون جعبه های آهنی هستند که فقط وزن سنگینی دارند که این وزن سنگین در باز نشدنشون هیچ کاری انجام نمیده. حالا دیگه خودتون فکر کنید که آیا این جعبه های آهنی که مردم برای خونه هاشون میخرن و شاید 200 تا 500 هزار تومن بیشتر قیمت نداشته باشند واقعا میتونن جلوی سارقین را بگیرند؟؟!! یا اینکه بر عکس، کار سارقین را در دسترسی سریع و آسان به اموال و اسناد با ارزش تجمیع شده در یک جعبه آهنی راحت میکنند؟؟!!!

پس به یاد داشتنه باشند که فقط گاوصندوقی میتونه از اموال و اسناد ارزشمند محافظت کنه که ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت داشته باشه و چون همچین گاوصندوقی خیلی گرونه و فقط به درد کسانی میخوره که مقادیر زیادی طلا و جواهر و سکه و ارز و ... داخلش نگه میدارند، پس مردم باید خریدن گاوصندوقهای بدون ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت را فراموش کنند و تلاششون را روی پیشگیری از ورود سارقین به منزل و محل کارشون متمرکز کنند که برای این منظور باید از دربهای ورودی واحدها شروع کنند که مدتهاست با دربهای فلزی که تحت عنوان ضد سرقت تبلیغ و فروخته میشوند محافظت میشوند و این تصور بین مردم وجود داره که چون دربهای ضد سرقت، دربهای آهنی یا به تعبیر فروشندگان از جنس فولاد هستند و قفل چندین زبانه دارند، پس سارقین نمیتونن بازش کنند، در حالیکه سارقین اصلا به ساختار درب کاری ندارند و تنها چیزی که برای سارقین مهمه، قفلهای نصب شده روی دربهاست که عموما از طریق توپی زنی و دیلم زنی و در معدودی از موارد از طریق شاه کلید و هک باز میشوند، پس تنها راه چاره اینه که روی درب ورودی، بویژه دربهایی که معروف به ضد سرقت هستند، قفل ضد دیلم نصب کنند که ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت داشته باشه، توضیح اینکه اگر میگیم ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت به این دلیله که مردم خودشون را با تعاریف بدون دلیل و منطق فروشندگان در گیر نکنند و بدون نگرانی به راحتی فقط قفل یا دربی را به عنوان ضد سرقت خرید کنند که یک فروشنده معتبر، ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت ارائه کرده باشه که خریداران اطمینان پیدا کنند که فروشنده به درب یا قفلی که داره میفروشه اطمینان کامل داره تا جایی که متعهد میشه خسارتهای ناشی از سرقت از درب یا قفلی که تحت عنوان ضد سرقت فروخته بپذیره.

تراس و پنجره ها معبر دیگه ورود سارقین هستند و اگرچه سارقین بیشتر طبقات اول را سرقت میکنند ولی بارها دیده شده که طبقه برای سارقینی که مثل عنکبوت از دیوارها و حفاظها بالا میروند هیچ اهمیتی نداره، پس جلوی تراس، پنجره ها و نورگیرها، حفاظ فولادی نصب کنند که ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت داشته باشه

در مرحله آخر و برای ایجاد امنیت کامل در مقابل سارقینی که از کانال کولر یا دودکشهای بزرگ شومینه وارد آپارتمانها میشوند، داخل کانالهای کولر، لوله های پی وی سی به قطر حداکثر 10 سانتیمتر بچسبونند که سارقین نتوانند از کانال کولر وارد شوند
آخرین اخبار