بدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ماليات از خانه‌های خالی نيازمند جراحی است

سخنگوی كميسيون عمران مجلس گفت: با اخذ ماليات از خانه‌های خالی می‌توانيم از افزايش غيرمنطقی مسكن جلوگيری كنيم.

ماليات از خانه‌هاي خالي نيازمند جراحي است/ بازار مسكن وارد دوران ركود تورمي شده استصديف بدری سخنگوی كميسيون عمران مجلس در گفت‌وگو با  خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بيان اينكه دولت بايد هرچه سریعتر برنامه منسجمی برای بهبود وضعيت مسكن ارائه كند، گفت: طی 5 سال گذشته دولت برنامه ای  برای کنترل قیمت ها در بخش مسکن ارائه نکرده و همین موضوع باعث شده است در برخی از مناطق تهران قیمت ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: مسائل اقتصادی و تلاطم های ایجاد شده در بازار ارز  باعث کاهش ارزش افزوده  سرمایه بسیاری از سرمایه گذاران شده است،اما از آنجایی که مسکن یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاری به شمار می رود بنابراین میزان ورود دلالان و سوداگران به این بازار افزایش یافته است.

 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: ورود دلالان و سوداگران به بازار مسكن باعث  افزایش قیمت و در نتیجه کاهش قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه شده  است، بنابراین بازار مسکن وارد یک  دوران رکود تورمی 5 ساله خواهد شد.

بدری با بيان اينكه يكی از اقدامات اصلی برای كنترل قيمت‌ها در بازار مسكن، اخذ ماليات از خانه‌های خالی است، گفت: با اجرايی شدن اين طرح می توان از افزايش‌های غيرمنطقی و غيرمتعارف در حوزه اجاره،‌ جلوگيری كرد.

وی اظهار كرد: با انجام جراحی در حوزه اخذ ماليات و دريافت نكردن ماليات از توليد‌كنندگان مسكن می توانيم اين بازار را به ثبات برسانيم.

انتهای پيام/

افزایش ورود دلالان و سوداگران بازار مسکن

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۵ تير ۱۳۹۷
معاون وزیر مسکن که در چند خبر قبلی عملا اعلام کرد دولت هیچکاری در این حوزه نمیتواند بکند! شما هم الان تابستان شده باز بحث مالیات و راهکار خروج از بحران را مطرح میکنید. سه ماه دیگه فراموش میکنید. هم دولت هم مجلس هم سندیکای انبوه سازان هم سندیکای املاک مسکن، همگی در قبال مردم، ضعیف و غیردلسوزانه عمل کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۰ تير ۱۳۹۷
دولت! لطفا نظارت نظارت نظارت!
آخرین اخبار