پژوهشگر تولید و فرآوری گیاهان دارویی گفت: 186 گونه گیاه دارویی شهدزا و گرده‌زا در این استان شناسایی شده که می‌تواند در تولید عسل‌های درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

محمد ضعیفی‌زاده، پژوهشگر تولید و فرآوری گیاهان دارویی امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اظهار کرد: پهنه‌بندی میزان دما و بارش نزولات آسمانی استان اردبیل به شکلی است که این منطقه را برای تولید و فرآوری انواع گیاهان دارویی کاملا مستعد کرده است.

وی از شناسایی 450 گونه گیاه دارویی در اردبیل خبر داد و افزود: 186 گونه شهدزا و گرده‌زا در این استان شناسایی شده که می‌تواند در تولید عسل‌های درمانی مورد استفاده قرار گیردو این در شرایطی است که این تعداد از گونه‌ها در استان مرکزی 139 مورد و آذربایجان شرقی 180 گونه گزارش شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، ضرورت بکارگیری ظرفیت موجود در تولید گیاهان دارویی به منظور رونق گردشگری و اقتصادی را یادآور شد و اظهار کرد: ایجاد کلکسیون‌ گیاهان دارویی، اقدام به سازگاری و زراعی‌سازی برخی از گیاهان دارویی و انجام مطالعات تأثیر عصاره استانداردشده گیاهی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی انجام پذیرفته است.

ضعیفی‌زاده ادامه داد: با توجه به تنوع آب و هوا و نوع خاک‌ زراعی موجود، بستر مناسبی برای تولید انواع گیاهان دارویی در اردبیل دیده می‌شود و در صورت برطرف‌سازی مشکل بازار فروش با وجود تنوع گیاهان موجود می‌توان علاوه بر تلاش برای صیانت از ذخایر ارزشمند گیاهی، در ایجاد اشتغال و تولید این قبل از گیاهان در سطح ملی و جهانی نیز موفق عمل کرد. 

انتهای پیام/ع

استفاده از گیاهان دارویی در تولید عسل های درمانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.