رییس شورای اسلامی شهر اصفهان:

جاری شدن زاینده رود امر دور از ذهنی نیست

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جاری شدن زاینده رود امر دور از ذهنی نیست و مدیریت و قانون‌گرایی دو عاملی است که باعث بازگرداندن آب دایم به زاینده رود و تامین حقوق مردم می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فتح‌الله معین، امروز در نطق ابتدایی سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک عید فطر و پیروزی تیم ملی ایران در مقابل مراکش، به واکنش‌های مردم پس از این پیروزی اشاره و اظهار کرد: وحدت مردم در جشن پیروزی تیم ملی زبانزد بود.

وی با تاکید بر سرمشق قرار دادن این حرکت توسط مسئولان در فعالیت های خود، گفت: ملت ایران نشان دادند که اگر قصد ورود به صحنه‌ای را داشته باشند با یک حرکت جمعی قدرت خود را به جهانیان نشان می‌دهند.

این عضو شورای شهر در خصوص روز بیابان زدایی گفت: اصفهان بزرگ‌ترین شهر و کلانشهری است که  به رغم شرایط کمبود آب و خشکسالی با توسعه بیابان در ستیز بوده است.

معین، از مالچ پاشی و درختکاری به عنوان تمهیدات اندیشیده شده در زمان بهره برداری از فرودگاه اصفهان به منظور جلوگیری از آسیب‌های ناشی از شن های روان و تثبیت آن نام برد.

وی بیابان را از آنچه به ذهن می‌آید به اصفهان نزدیک‌تر دانست و ادامه داد: فعالیت چندین ساله بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی و عملیات تثبیت شن‌  در منطقه سجزی و ایستگاه شهید طاهری بیانگر تاکید و توجه مسئولان استان اصفهان به  جلوگیری از توسعه بیایان است.

به گفته رییس شورای شهر اصلی‌ترین دلیل توسعه بیایان در اصفهان، تضییع حقوق مردم در حق آبه‌شان از رودخانه زاینده رود است چراکه ما هر گونه کاهش آب به دلایل طبیعی را می‌پذیریم اما آنچه مردم اصفهان را رنج می دهد، بی تدبیری برداشت ها در بالادست است.

معین با اشاره آمار منتشر شده توسط وزارت نیرو، گفت: شهروندان اصفهان کمترین آب را در بین شهرهای کشور مصرف  و در عین حال فشارهای زیادی را به دلیل خشکی زاینده رود تحمل می‌کنند.

وی افزود: جاری شدن زاینده رود امر دور از ذهنی نیست و از مدیریت و قانون‌گرایی به عنوان دو عاملی یاد کرد که ضمن اینکه باعث بازگرداندن آب دایم به زاینده رود می شود، تامین حقوق مردم را به همراه دارد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شورای شهر ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.