فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبي :

تأثیرگذاری برپایی کنگره ملی شهدا باید تا نسل های آینده باقی بماند

فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبي گفت: مخاطب خاص کنگره ملی 2هزار شهید خراسان جنوبی قشر جوان است، که تلاش می کنیم طوری برنامه ریزی کنیم ، که تأثیرگذاری برپایی این رویداد فرهنگی بزرگ تا نسل های آینده باقی بماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبي در نشست کارگروه رسانه گفت :برای تأثیرگذاری کنگره ملی شهدا بر نسل جوان و هر چه باشکوه تر  برگزار شدن کنگره ملی 2000 شهید استان 27 کمیته در قالب 6 کارگروه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هنوز بعد از گذشت 15 سال از برگزاری اولین کنگره شهید در خراسان جنوبی ، بازخوردهای خوبی دریافت می کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضای استان گفت: برای کنگره ملی 2000 شهید استان، 700 برنامه ی مختلف از جمله اجلاسیه، چاپ کتاب، نمایشگاه تولیدات رسانه ای و غیره در نظر گرفته شده، که با توجه به زمان باقی مانده تا برگزاری کنگره ، 50 درصد کار پیش رفته است.

سردار قاسمی با بیان اینکه برگزاری این گونه مراسم در سطح بالا هزینه ی سنگینی در بر دارد ، افزود: ضمن اینکه بسیج، سپاه و دولت وظیفه تأمین مالی این رویداد را عهده دار هستند، آماده دریافت کمک های مردمی و خیرین نیز هستیم.

وی خواستار راه اندازی نهضتی برای برگزاری دو جشنواره در زمینه فیلم و کتاب شد، تا هر شخصی با هر نوع نگاه و سلیقه ای با ابتدایی ترین ابزار کار، بتواند در مورد شهدا قدمی بردارد.

سردار قاسمی در ادامه گفت: برای تولید محتوای رسانه ای یک گنجینه در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس وجود دارد که برنامه سازان و تهیه کنندگان رسانه می توانند برای ساخت برنامه مورد نظرشان از این مجموعه استفاده کنند.

 آینه دار  مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تشریح برنامه های تولیدی در سه حوزه صدا ، سیما و خبر گفت: تولید 11 گزارش تولیدی در بخش خبر، ساخت تیزر کنگره شهدا و مستند شاهدان در بخش سیما و تولید 20 نمایش رادیویی، مستند شقایق های انقلاب و مستند رادیویی قبیله عشق در خصوص زندگی شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع استان در بخش صدا، گوشه ای از فعالیت های رسانه ای صدا و سیمای خراسان جنوبی است.

وی همچنین از فعالیت در بخش فضای مجازی با تولید 40 اثر نقاشی دیجیتال از چهره 40 سردار شهید استان و تولید 4 فیلم کوتاه اثرگذار با موضوع کنگره و ساخت 2 قطعه موسیقی با نام شهید گمنام و پلاک هشت خبر داد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: سپاه ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار