تجلیل از ۵۰ فعال بخش کشاورزی در هرمزگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از ۵۰ فعال بخش کشاورزی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، علی باقرزاده همایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:به مناسبت روز جهاد کشاورزی از ۵۰ فعال بخش کشاورزی در حوزه‌های دامداری، کشاورزی، شیلات و جهاد گران استان تجلیل شد.

وی افزود: این همایش با هدف معرفی و شناسایی کشاورزان نمونه و ایجاد زمینه برای تبادل تجربیات کشاورزان و کارشناسان استان برگزار شد.

علی باقرزاده همایی ادامه داد: رعایت اصل بهره وری از منابع آب و خاک، مصرف بهینه انرژی و رعایت شاخص‌های محیط زیست از مهم‌ترین ملاک ارزیابی این فعالان بخش کشاورزی بود.

استاندار هرمزگان هم در این همایش بر حمایت دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی و شیلات تاکید کرد و گفت: به این دانش آموختگان با هدف کار آفرینی و ایجاد اشتغال پایدار تسهیلات با کارمزد صفر درصد پرداخت می‌شود.

فریدون همتی افزود: در سال زراعی جدید هم برنامه دولت ایجاد دویست طرح آبخوان داری و آبخیز داری چند منظوره استان با هدف تامین آب شرب و جلوگیری از فرسایش خاک در استان است.

وی گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌های استان باید به ۵ هزار هکتار برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی هم از تغییر الگوی کشت و کشت‌های جایگزین با توجه به کمبود آب در استان خبر داد و افزود: با کاشت گیاه کاکتوس بیابان زدایی و تثبیت ریزگرد‌ها در استان در اولویت قرار دارد.

وی گفت: ارزان بودن و نشاط آفرینی و مصرف کم آب هم از دیگر مزایای کاشت گیاه کاکتوس در استان است.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم خواستار حمایت دولت از فعالان بخش کشاوری شد و افزود: دغدغه اصلی کشاورزان استان دسترسی به میزان آب مورد نیاز است.

احمد مرادی گفت: محصولات بومی استان مانند انبه خرما‌ی پیارم نارنگی و لیمو ترش هم باید شناسایی و مورد حمایت مسئولان قرارگیرند.

انتهای پیام/ز

تجلیل از فعالان بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.