مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی ؛

کمک بیش از ۴ میلیارد‌ی مردم آذربایجان‌شرقی برای آزادی زندانیان

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی از کمک بیش از ۴ میلیارد‌ی مردم آذربایجان‌شرقی در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ تقی‌پور مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در مجموع مبلغ چهار میلیارد و ۸۸ میلیون تومان در جشن گلریزان در سطح استان جمع آوری شد، گفت: از این میزان، مبلغ سه میلیارد تومان در شهرستان تبریز و یک میلیارد و ۸۸ میلیون تومان نیز در ۱۲ شهرستان استان (مراغه- بناب- میانه- مرند- خدا آفرین- هشترود- چاراویماق- اهر- بستان آباد- سراب - کلیبر- شبستر) جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به این‌که بعد از تبریز، بیشترین مبلغ در جشن گلریزان از شهرستان بستان‌آباد جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: با اینکه جشن گلریزان برای اولین‌بار در این شهرستان برگزار می‌شد، اما مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان توسط مردم و خیران جمع آوری شد.

تقی پور با بیان این‌که ستاد دیه زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد حائز شرایط را فراهم می‌کند، اظهار کرد: هیچگاه در فرآیند آزادی زندانیان جرایم غیرعمد واجد شرایط وقفه نکرده و همواره در این راستا تلاش کرده‌ایم. ستاد دیه با پرداخت بخشی از بدهی زندانی جرایم غیرعمد، زمینه آزادسازی وی را فراهم می‌کند تا بعد از خروج از زندان بتواند به صورت اقساطی بدهی طلبکاران خود را پرداخت کند.

وی با تاکید بر این‌که ستاد دیه استان با مبلغ چهار میلیارد و ۸۸ میلیون تومان (کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن گلریزان) می‌تواند در طول سال زمینه آزادسازی حدود ۲۵۰ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کند، گفت: صرفا جشن گلریزان محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی نبوده و هر روز به حساب‌های ستاد دیه کمک واریز می‌شود.

مدیر ستاد دیه استان با بیان این‌که در سال ۹۵ زمینه آزادسازی ۳۹۶ زندانی جرایم غیر عمد و طی سال گذشته با پرداخت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و همچنین مبلغ هشت میلیارد تومان تسهیلات مقدمات آزادی ۳۶۸ زندانی جرایم غیر عمد در استان را فراهم کردیم، افزود: در برنامه داریم داریم تا بتوانیم طی سال‌جاری (از ابتدا تا انتها) زمینه آزادسازی ۴۰۰ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کنیم.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون چهار زندانی جرایم غیرعمد خانم در زندان‌های استان حضور دارند، افزود: در جشن گلریزان زندانی جرایم غیر عمد در استان وجود نداشت، اما طی یک هفته اخیر چهار زندانی جرایم غیر عمد خانم وارد زندان‌های استان شده‌اند که محکومان مالی هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان برای زندانیان جرایم غیرعمد خانم توسط یک شرکت در تبریز، اظهار کرد: مردم خیر و نیکوکار استان به وظایف خود در رابطه با امور خیر آشنا بوده و رسالت خود را در این راستا انجام می‌دهند.

تقی‌پور در ادامه به اقدام انسان دوستانه و خیرانه یک خانم اشاره کرد و گفت: مردم ما به قدری خیر هستند که حتی یک بانو کل طلا‌های خود را به مبلغ ۱۵ میلیون تومان به فروش می‎رساند و به ستاد دیه تحویل می‌دهد تا زمینه آزادی سه زندانی جرایم غیرعمد فراهم شود.

وی در پایان به کمک خانواده‌ای که در حال اعزام به حج تمتع بودند نیز اشاره کرد و افزود: این خانواده‌ی تبریزی که در حال اعزام به حج تمتع بودند، فیش‌های خود را در جشن گلریزان تبریز برای آزادی زندانیان اهدا کردند. 

 

انتهای پیام/ش

آزادی  ۲۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.