فشار مقامات کشورهای عربی به تشکیلات خودگردان فلسطین/ آیا محمود عباس معامله قرن را می‌پذیرد؟

کشور‌های عربی و مقامات ارشد فلسطینی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تحت فشار قرار داده‌اند تا طرح به اصطلاح «صلح» آمریکا را بپذیرد.

افزایش فشار مقامات عربی و فلسطینی به تشکیلات خودگردان/آیا محمود عباس معامله قرن را می‌پذیرد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسرائیل هیوم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای دیدار با مقامات صهیونیست تحت فشار قرار گرفته است.

وب‌سایت «اسرائیل هیوم» در این‌باره نوشت محمود عباس از سوی کشورهای عربی و مقامات ارشد تشکیلات خودگردان تحت فشار قرار گرفته تا در خصوص رد طرح به اصطلاح «صلح» آمریکا برای فلسطین و اسرائیل تجدیدنظر کند.

بنا به این گزارش، مقاماتی از کشورهای عربستان، امارات، مصر، اردن و همچنین مقامات ارشد فلسطین، محمود عباس را تحت فشار قرار داده‌اند تا با «جرد کوشنر»، داماد دونالد ترامپ، و «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه، دیدار کند. مقامات فلسطینی به محمود عباس می‌گویند که گفتگو درباره طرح پیشنهادی صلح آمریکا هیچ الزامی را برای تشکیلات خودگردان ایجاد نمی‌کند، اما عاقلانه است که پیش از رد این طرح، جزئیات آن شنیده شود.

یک مقام ارشد فلسطینی ضمن تأیید این خبر به «اسرائیل هیوم» گفت: عربستان و امارات به عنوان حامیان اصلی طرح صلح آمریکا گفته‌اند اگر تشکیلات خودگردان به میز مذاکره برگردد، کمکهای سیاسی و اقتصادی خود را به تشکیلات خودگردان افزایش خواهند داد.

«جرد کوشنر» و «جیسون گرینبلات» قرار است درباره طرح به اصطلاح صلح آمریکا برای خاورمیانه با مقامات مصر، اردن، سوریه، و اسرائیل دیدار و گفتگو کنند.

پس از تصمیم دونالد ترامپ در به‌ رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به شهر قدس، روابط محمود عباس و آمریکا تیره شد و به حدی که محمود عباس گفت «شهر قدس فروشی نیست» و وعده داد «هرگز طرح صلح آمریکا» را نخواهد پذیرفت. وی تأکید کرد «معامله قرن دونالد ترامپ، مشت محکمی به قرن کنونی است و ما هرگز آن را نخواهیم پذیرفت».

عباس پس از انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس همچنین وعده داد که تشکیلات خودگردان از این پس حضور آمریکا در روند گفتگوهای صلح یا هر گونه طرح صلح پیشنهادی از آنها را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

فشار کشورهای عربی به عباس برای پذیرفتن طرح به اصلاح صلح آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار