آذربایجان غربی از نظر جمعیت عشایری در کشور دومین استان است

مدیرکل امورعشایر آذربایجان غربی گفت:این استان حدود 15 هزار و600 خانوار عشایری است که از نظر جمعیتی دوم در کشور واز نظر تولیدات عشایری در بخش های زراعی وباغی وصنایع دستی رتبه اول را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،بهرام زینال زاده افزود: جمعیت عشایری استان در 336 آبادی ساکن هستند و با فعالیت خود در عرصه های کشاورزی 25 درصد تولیدات گوشت قرمز و 10درصد تولید فرش و گلیم استان را به خود اختصاص داده اند.

طرح هادی در 50 روستای عشایری

در همینحال مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از واگذاری تسهیلات مسکن روستایی به 6 هزار 600 خانوار عشایری خبرداد وگفت در 50 روستای عشایری استان طرح هادی اجرا شده است واماکن مسکونی در 7 روستای در معرض سیل و رانش نیز ایمن سازی شده اند.

بدلی افزود: برای 3 هزار و366  واحد از اماکن روستاهای عشایری نیز سند مالکیت صادر شده است.

همچنین در این جلسه با توضیحات مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مقرر گردید، محورهای اصلی فعالیت های گردشگرمحور برای استقرار در مناطق مشخصی از استان به اداره کل امورعشایری اعلام و دستگاه متولی با مشارکت بخش خصوصی و بویژه جوانان کارآفرین عشایری طرح های مربوطه را برای اجرا و حمایت دستگاههای ذیربط آماده نماید.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح هادی در روستاها 

 

برچسب ها: تسهیلات ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.