همایش ملی احزاب ایران هفتم تیرماه برگزار می‌شود

همایش ملی احزاب ایران با مرور عوامل تاثیرگذار بر روند فعالیت احزاب، هفتم تیرماه در سالن ایوان شمس شهرداری تهران برگزار می‌شود.

همایش ملی احزاب ایران هفتم تیرماه برگزار می‌شوبه گزارش حوزه احزاب گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان، حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران و رئیس همایش ملی احزاب ایران در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: در کشور ما گفتمان اجتماعی مناسب شکل نمی گیرد و درباره مسائل مختلف کشور هنوز هستند جمعیت هایی که حرف خود را می زنند و آن را به گفت‌وگو نمی گذارند.

وی افزود: این موضوع در مورد احزاب هم صادق است که حرف خود را می زنند اما آن را به گفت‌وگو نمی گذارند و در نتیجه با کاستی و نارسائی در این زمینه روبرو هستیم.

کمالی با بیان اینکه احزاب هنوز هم نتوانسته اند نقش و تاثیرگذاری خود را داشته باشند، گفت: آنها در شرایطی نیستند که بتوانند دولت تشکیل دهند یا بتوانند در موضوعات اجتماعی خود را نشان دهند و در زمان انتخابات هم رقابت ها غیر برنامه‌ای انجام می‌شود و عده‌ای هم چندان تفکر حزبی ندارند یا برخی هم آن را خطری برای خود می دانند.

وی تاکید کرد: گردش نخبگان باید در جامعه شکل بگیرد چرا که این موضوع در توسعه دموکراسی هم در کشور تاثیرگذار است و نقش احزاب در این زمینه می‌تواند واضح تر و بیشتر شود.

رئیس خانه احزاب ادامه داد: مسئولان کشوری به غیر از رهبری که دبیرکلی حزب را هم در کارنامه خود دارند، اعتقادی به کار حزبی ندارند و همین موضوع سبب می شود که احزاب جایگاه خوبی در جامعه پیدا نکنند.

کمالی با اشاره به برگزاری همایش ملی احزاب اظهار کرد: ما در نظر داریم که در این همایش که جنبه علمی دارد، این موضوع را بررسی کنیم که چرا احزاب نتوانسته اند افرادی را به صورت آزادانه به مجلس بفرستند یا دولتی را انتخاب کنند.

وی افزود: در این نشست از مسئولان قوا، دبیران کل احزاب و استادان دانشگاه دعوت می کنیم که حضور داشته باشند و سخنرانی کنند و بنای مان هم این نیست که آسیب شناسی مان سفارشی باشد و هرکس که نظری متفاوت با ما داشته باشد نتواند آن را مطرح کند.

کمالی در پایان با اشاره به اینکه از چهره‌هایی چون علی لاریجانی، صادق آملی لاریجانی، حجت‌الاسلام منتظری و اسحاق جهانگیری برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده، گفت: محل همایش را هم با توجه به اینکه دولت منابع کافی نداشت سبب شد که از کمک دولت بی بهره بمانیم و بنابراین همایش را در سالن ایوان شمس شهرداری تهران برگزار می کنیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
بسیار خوب
آخرین اخبار