عبدالله عبدالله به ایتالیا سفر کرد

رئیس اجرائی افغانستان در سفری 2 روزه به منظور شرکت در اجلاس سالانه‌ هیئت اجرایی برنامه‌ جهانی غذا وارد ایتالیا شد.

عبدالله عبدالله به ایتالیا سفر کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی افغانستان در سفری 2 روزه به منظور شرکت در اجلاس سالانه‌ هیئت اجرایی برنامه‌ جهانی غذا به نمایندگی از افغانستان و تأیید برنامه‌ استراتژیک این کشور برای سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ از سوی برنامه‌ جهانی غذا وارد ایتالیا شد.

در نشست هیئت اجرایی برنامه جهانی غذا برنامه استراتژیک چهارساله برای افغانستان (سرطان 2018 تا جوزا 1401) که از سوی دفتر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا با مشورت حکومت و نهادهای ملی تهیه شده٬ مورد تصویب قرار می‌گیرد.

برنامه جهانی غذا تحت پوشش این استراتژی چهارساله ۷۱۷ ملیون دالر برای افغانستان در بخش پاسخ به بحران و پیشگیری از بحران کمک می‌کند.

رئیس اجرائی افغانستان همچنین در این نشست توجه کشورها و سازمان‌های کمک کننده را برای کمک به بازگشت‌کنندگان و آوارگان داخلی و فراهم‌سازی کمک‌های فوری به آسیب‌دیدگان خشکسالی جلب می‌کند تا مبلغ ۵۴۵ میلیون دالری که برای کمک‌های بشر دوستانه برای افغانستان در سال ۲۰۱۸ تقاضا شده بود به موقع تهیه و فراهم گردد.

رئیس اجرائی افغانستان در جریان این سفر علاوه بر سخنرانی در اجلاس سالانه‌ هیئت اجرایی برنامه‌ جهانی غذا با رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا٬ رئیس مجلس سنای ایتالیا٬ وزیر امورخارجه ایتالیا و وزیر دفاع این کشور نیز ملاقات می‌کند.

تحکیم و گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور٬‌ قدردانی از کمک‌های ایتالیا به حکومت و مردم افغانستان٬‌مبارزه با تروریسم ٬‌افزایش کمک‌های نظامی و غیر نظامی ایتالیا به افغانستان و تجهیز و آموزش قوای مسلح افغانستان، ‌اصلاحات و پیشرفت‌ها در حکومت وحدت ملی٬‌ راه‌های دست یافتن به صلح و روابط منطقه‌ای افغانستان محور اصلی بحث‌ها و مذاکرات با مقامات ایتالیا را تشکیل می‌دهند.

به نوشته پارس تودی، در این سفر نصیر احمد درانی وزیر کشاورزی٬ آبیاری و دامداری و نصرالله ارسلایی، رئیس دارالانشای شورای وزیران افغانستان، عبدالله را در این سفر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار