آغاز خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری

خرید تضمینی گندم در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

آغاز خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خبر داد.

ذبیح الله غریب گفت: قیمت خرید تضمینی پایه برای هر کیلوگرم گندم ۱۳ هزار ریال است که اگر گندم تولیدی بدون افت و سن‌زدگی باشد این رقم به ۱۳ هزار و ۵۲۰ ریال نیز افزایش می‌یابد و در صورت سن‌زدگی بالای چهار درصد، خرید گندم انجام نمی‌شود.

وی با بیان انجام خرید گندم در ۲۳ مرکز در چهارمحال و بختیاری افزود: امسال سهمیه استان برای خرید تضمینی این محصول، ۵۱ هزار تن در نظر گرفته شده است.

دانش، پرداخت کرایه حمل گندم توسط شرکت خریدار را از مزایای پیش بینی شده برای کشاورزان بیان کرد و گفت: میانگین کرایه برای هر کیلوگرم گندم ۱۵۰ ریال است که متناسب با میزان مسافت افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۶۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری با پرداخت حدود ۸۷۲ میلیارد ریال خریداری شد.

به گفته دانش؛ در سال زراعی جاری، ۵۹ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص دارد که ۲۳ هزار هکتار آن آبی و ۳۶ هزار هکتار دیم است و حدود ۱۰۰ هزار تن محصول از این سطح برداشت خواهد شد.

انتهای پیام/خ

خرید تضمینی گندم با قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.