کریمی یکی از بهترین و با استعداد‌ترین دختران فوتسال است

پایگاه خبری فوتسال پلنت، فرشته کریمی را یکی از بهترین و با استعداد‌ترین دختران فوتسال معرفی کرد.

کریمی:طبق شعار فیفا ما باید همانند مردان حق داشته باشیمبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فوتسال پلنت، فرشته کریمی یکی از بهترین و با استعداد‌ترین دختران فوتسال است که توانسته همراه با نمایش شگفت انگیز، عملکرد خودش را به تمامی افراد ثابت کند.

در ادامه این سایت به مصاحبه با فرشته کریمی پرداخته است و سوالات زیر را مطرح کرده است:

*تیم ملی ایران توانست ژاپن را شکست داده و قهرمانی خود را در جام ملت‌های بانوان آسیا تکرار کند، آیا انتظار چنین کاری را داشتید؟

بله، ما علاقه بسیاری نسبت به تکرار قهرمانی خود داشتیم و باید بگویم چنین کاری بسیار سخت است. با این حال ما تلاش‌های بسیار فراوانی را برای این قهرمانی انجام دادیم و توانستیم پس از قهرمانی در بانکوک بار دیگر آن را در مقابل تیم ملی ژاپن که نسبت به گذشته بسیار هم پیشرفت کرده بود به دست آوریم. حتی در مرحله گروهی نیز بسیاری از کشور‌ها همچون چین که با ما در یک گروه از مسابقات قرار داشتند پیشرفت‌های بسیاری کرده بودند.

*کیفیت دیدار‌های جام ملت‌ها در بانکوک را به چه صورت ارزیابی می‌کنید؟

سطح بازی‌ها نسبت به دور گذشته بسیار پیشرفت داشته همچنین AFC حرکت بسیار مهم و بزرگی را شروع کرده است و در طول این ۳ سال نیز توانسته تغییرات بسیاری را انجام دهد. ما باید قبول کنیم که این دومین دوره مسابقات بود و برای آن که به جایگاه بسیار خوبی دست یابیم باید مسیر طولانی را طی کنیم. در دیدار برابر تیم‌های اندونزی، ویتنام و مالزی ما جزو برترین تیم‌های حاضر بودیم و در ادامه، اما کشور چین به ما ثابت کرد که پیشرفت بسیاری کرده است. من عقیده دارم چین می‌تواند جزو تیم‌های خوب آسیا قرار گیرد، اما باید بدانیم ایران، ژاپن و تایلند قوی‌ترین تیم های آسیا محسوب می‌شوند. ایران دو قهرمانی پیاپی را در کارنامه خود ثبت کرده و قدرت خود را به نوعی به آسیا نشان داده و تنها تیم ‍ژاپن می‌تواند برای قهرمان در برابر ایران مدعی باشد.

*انتخاب به عنوان بهترین بازیکن آسیا برای دومین بار برای شما چه حسی داشت؟

من همیشه برای رسیدن به عنوان بهترین بازیکن آسیا تلاش‌های فراوانی کرده ام و به این موضوع به طور مداوم فکر می‌کنم. من برترین بازیکن آسیا هستم و برای این عنوان نیز خصوصیاتی همچون شوتزنی، دریبل و سرعت را در اختیار دارم و برای رسیدن به این عنوان نیز تلاش‌های فراوانی همچون تمرینات فردی و گروهی انجام داده ام. من علاقه بسیاری برای موثر بودن برای تیمم دارم و تمام علاقه من فوتسال بازی کردن است. در پایان نتیجه این همه تلاش‌های من کسب عنوان بهترین بازیکن بود.

چرا جام جهانی فوتسال برای بانوان وجود نداشته و هیچ تلاشی نیز برای انجام چنین مسابقه‌ای انجام نمی‌شود؟ نظر شما در این رابطه چیست؟

به نظر من این یک ایراد بسیار بزرگ از سوی فیفا است. فیفا شعاری با عنوان «همه برای فوتبال» دارد، ما نیز در این دسته قرار می‌گیریم و حق داریم مثل مردان که جام جهانی دارند، ما نیز در فوتسال داشته باشیم. این آرزوی ما زنان است و تا در سطح جهانی دیده شویم. وقتی لیگ‌های منظم فوتسال بانوان در خیلی از کشور‌های جهان در حال برگزاری است. پس چرا نباید جام جهانی برای این قشر وجود داشته باشد؟

او ادامه داد:این مورد از سوی فیفا در حال پیگیری و اجراست. رشد فوتسال زنان در آسیا سبب شده تا مسابقات هر چه بهتر انجام شوند و نکته جالب آن استقبال بیشتر کشور‌ها از این مسابقات بوده است. بسیاری از مردم ایران ناراحتند که چرا ما نمی‌توانیم در سطح جهانی نیز چنین قهرمانی بدست آوریم. ما آرزو داریم به همراه مردم کشورمان در بین ۳ تیم برتر جهان باشیم و با قهرمانی خود همگی را خوشحال کنیم. امیدوارم فیفا این مسابقات را برگزار کند تا ما با تلاش و پشتکار فراوان توانایی خود را به جهانیان ثابت کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات کریمی درباره رقابت‌های فوتسال بانوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار