آمادگی برای پرداخت 50 درصد هزینه های نمایشگاهی تولیدکنندگان

استاندار از آمادگی سازمان توسعه تجارت برای پرداخت 50 درصد هزینه های نمایشگاههای خارجی برای تولیدکنندگان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی در بازدید از 3 واحد تولیدی با هدف رفع موانع تولید در شهرک صنعتی بیرجند گفت: سازمان توسعه تجارت ایران آمادگی دارد 50 درصد هزینه شرکت در نمایشگاههای خارجی را بپردازد.

وی افزود: شرکت در نمایشگاههای خارجی و استفاده از ظرفیت بازارهای خارجی به ویژه عراق و افغانستان از راههای رونق بیش از پیش این واحدهای تولیدی است و باید دفاتر مربوطه استانداری با کمک نمایشگاههای بیرجند زمینه حضور این گونه واحدها را در نمایشگاههای خارجی فراهم کنند.

مروج الشریعه اظهار کرد : واحد فرآورده های چوبی، تولید سازه های فلزی و تولید لبنیات واقع در شهرک صنعتی بیرجند جزو واحدهای برتر در زمینه تولید، کیفیت و بازاریابی داخلی هستند و بسیاری از مشکلات این واحدها در داخل استان قابل حل است.

استاندار تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و فرمانداران در استان، برای فراهم کردن زمینه رونق بیشتر تولید و اشتغال تفاهم نامه هم افزایی امضا کنند.

وی  با اشاره به اینکه این واحدها سود پایین و گاهی صفر و حتی زیر صفر دارند گفت:از محل کمکهای فنی و اعتباری می توان بخشی از نرخ سود و کارمزد بانکی این واحدها را پوشش داد تا سود و ادامه تولید آنها تضمین شود.

مروج الشریعه کمبود سرمایه در گردش، بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی و افزایش قیمت مواد اولیه از جمله مشکلاتی بود که در بازدید استاندار از این  واحدها عنوان شد.

انتهای پیام/ ط آ

بازید استاندار از 3 واحد تولیدی

برچسب ها: استانداری ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار