کاتب در جلسه علنی:

نظام پرداخت کشور به نظامی چند پاره تبدیل شده است

نماینده مردم گرمسار گفت: متأسفانه در شرایط فعلی هر دستگاهی بر اساس توان جذب اعتبارات عمومی حقوق کارمندان و مدیران خود را تعیین می‌کند.

نظام پرداخت کشور به نظامی چند پاره تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 29 خرداد) و در موافقت با طرح یک فوریتی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور اظهار کرد: در سال 95 وقتی بحث حقوق‌های نامتعارف مطرح شد، انتظار ملت آن بود که مجلس تصمیم خوبی در این باره بگیرد.

وی ادامه داد: این موضوع به مرکز پژوهش‌های مجلس، کمیسیون اصل90 و دیوان محاسبات ارجاع شد و آنان طرح ساماندهی دریافتی مقامات و مدیران کشور را به مجلس ارائه دادند که تصمیم گرفته شد برای آنکه این طرح جامع و مانع باشد، به کمیسیون مربوطه یعنی اجتماعی ارجاع شود.

کاتب با بیان اینکه متأسفانه امروز نظام پرداخت کشور به نظامی چند پاره تبدیل شده است، تصریح کرد: هر دستگاهی بر اساس توان جذب اعتبارات عمومی خود حقوق کارمندان و مدیرانش را تنظیم می‌کند و برای ما سوال است که چرا هر دستگاهی بر اساس نظر خودش حقوق کارکنانش را تنظیم می‌کند؟

نماینده مردم گرمسار با تأکید بر اینکه تصویب این قانون علاوه بر شفاف کردن حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور منجر به افزایش بعد نظارتی دستگاه‌های ذیربط می‌شود، اظهار کرد: این طرح شمولیتی زیادی دارد و همه دستگاه‌های اجرایی و سه قوه و همچنین دستگاه‌های ذیل مجموعه مقام معظم رهبری را هم در برمی‌گیرد و هیچ دستگاهی خارج از آن نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
فقط حقوق اموزش و پرورش را دولت می دهد.
آخرین اخبار