دستور فرماندار کلرادو برای مقابله با اجرای سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ

فرماندار کلرادو استفاده از منابع ایالتی برای اجرای سیاست‌های ضدمهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا را ممنوع کرد.

دستور فرماندار کلردو برای مقابله با اجرای سیاست ضدمهاجرتی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «جان هیکنلوپر» فرماندار کلرادو استفاده از منابع ایالتی برای پشتیبانی از اجرای سیاست ضد مهاجرتی «مُدارای صفر» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را ممنوع کرد.

رئیس جمهور آمریکا دستور داده است سیاست ضد مهاجرتی بی رحمانه‌ای در مرز آمریکا و مکزیک اجرا شود که بر اساس آن با مهاجران مانند مجرم برخورد می‌شود و فرزندانشان از آن‌ها جدا می‌شوند.

فرماندار کلرادو روز دوشنبه یک دستور اجرایی را امضا کرده که اجازه نمی‌دهد آژانس‌های ایالتی تنها بر اساس شرایط مهاجرتی کسانی که از مرز عبور می‌کنند از منابع ایالتی برای جدا کردن کودکان از والدینشان یا سرپرستان قانونی آن‌ها استفاده کنند.

هیکنلوپر در این دستور نوشت: «سیاست وزارت امنیت آمریکا و جدا کردن کودکان از والدینشان در زمان عبور از مرز جنوبی توهینی به ارزش‌های اصلی کلرادو و کشور است».

به گزارش سی ان ان هیکنلوپر نامه‌ای هم به کنگره فرستاد و از نمایندگان خواست برای توقف این سیاست کاری انجام دهند. علاوه بر فرماندار کلرادو شماری از قانونگذاران دموکرات و جمهوری خواه نیز از این سیاست بی رحمانه دولت ترامپ انتقاد کرده اند. آسوشیتد پرس گزارش داد پس از اجرای این سیاست از اواسط آوریل تا اواخر ماه مه حدود ۲ هزار کودک از خانواده هایشان جدا شده‌اند.

«چارلی بیکر» فرماندار ماساچوست نیز روز دوشنبه در اعتراض به این سیاست مهاجرتی استقرار نیرو‌های گارد ملی این ایالت در مرز را لغو کرد.

«کاملا هریس» سناتور آمریکایی از «کرستن نیلسن» وزیر امنیت این کشور خواست به دلیل جدایی این خانواده‌ها از کودکانشان از سمت خود استعفا دهد. نیلسن بار‌ها از این سیاست حمایت کرده و گفته است با کودکانی که در بازداشتگاه‌های مهاجران نگهداری می‌شوند به درستی رفتار می‌شود.

دونالد ترامپ نیز از این سیاست دفاع کرده و گفته است نمی‌خواهد آمریکا به اردوگاه مهاجران تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار