۱۰ هزارکودک استان مرکزی آماده ورود به دبستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی از آمادگی برای سنجش سلامت ۱۰ هزارکودک بدو ورود به دبستان خبرداد.

عسکری رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: : امسال حدود ۱۰ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان این استان مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

عسکری افزود: ۱۹ پایگاه سنجش سلامت در استان مرکزی برای ارزیابی آمادگی تحصیلی و معاینات پزشکی این دانش آموزان شامل معاینات بینایی، شنوایی، ارزیابی جسمی -حرکتی، سلامت و بهداشت و رفتاری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان امسال هم در تمام شهرستان‌های استان مرکزی اجرا می‌شود اضافه کرد: از ۱۹ پایگاه سنجش سلامت درنظر گرفته شده ۴ پایگاه در اراک و مابقی در سایر نقاط استان مرکزی مستقرند.

طرح سنجش سلامت دانش آموزی راهی برای جلوگیری از افت تحصیلی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی ادامه داد: با اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزی
در آغاز تحصیل می‌توان به وجود بیماری و یا اختلال کودک پی برد و آن را درمان کردو پدرو مادر‌ها بدانند که در صورت تشخیص به موقع نارسایی کودکان قطعاً از مشکلی که این نارسایی برای تحصیل دانش آموز به وجود خواهدآورد پیشگیری می‌شود.

وی بیان کرد: سنجش سلامت دانش آموزان ضروری است و ثبت نام کودکان در مدارس با ارائه شناسنامه سلامت انجام می‌شود تا از سلامت کودکان برای تحصیل اطمینان خاطرحاصل شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.