مارین لوپن به پرداخت ۳۰۰ هزار یورو محکوم شد

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا طی حکمی «مارین لوپن»، رئیس حزب راست افراطی فرانسه، را به اتهام سوء‌استفاده از منابع مالی پارلمان اروپا به پرداخت ۳۰۰ هزار یورو محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ینی شفق، دادگاه عمومی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه طی حکمی «مارین لوپن»، رئیس حزب راست افراطی فرانسه را به پرداخت مبلغ 300 هزار یورو به پارلمان اروپا محکوم کرد.

پارلمان اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود لوپن، برای پرداخت حقوق دستیارانش که در واقع از نمایندگان پارلمان اروپا نبوده اند، از این نهاد کلاهبرداری کرده است. بنابر اعلام پارلمان اروپا، لوپن حدود 5 میلیون یورو از این نهاد کلاهبرداری کرده است تا حقوق دستیارانش را پرداخت کند.

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا نیز با تایید اتهامات وارده بر لوپن، او را به پرداخت جریمه 300 هزار یورویی محکوم کرد. این دادگاه همچنین اعلام کرد لوپن باید این مبلغ را پرداخت کند زیرا او موفق به رد شواهد ارائه شده به دادگاه  در خصوص پرداخت دستمزد به دستیارانش از محل صندوق های  مالی پارلمان اروپا نشده است.

در سال 2016، اداره مبارزه با مفاسد اقتصادی اتحادیه اروپا پس از بررسی های گسترده اعلام کرد  رئیس حزب راست افراطی فرانسه از دسامبر 2010 تا فوریه 2016،  به صورت کاملا غیرمجاز  دستمزد دستیاران خود را از محل صندق های مالی پارلمان اروپا پرداخت کرده است.

پارلمان اروپا هشدار داده بود که اگر این مبلغ تا ژانویه 2017 بازپرداخت نشود، از حقوق او کسر خواهد شد.

ماه گذشته، دادگاه عمومی اتحادیه اروپا که مقر آن در لوکزامبورگ است «مایلین تروزینسکی» دیگر عضو پارلمان اروپا را به پرداخت مبلغ 57 هزار یورو به اتهام سوء استفاده از منابع مالی پارلمان اروپا، محکوم کرد. این دادگاه همچنین در ماه مارس دستور داد ژان ماری لوپن، پدر مارین لوپن، مبلغ 300 هزار یورو  که از منابع مالی پارلمان اروپا برداشت کرده بود را پس دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار