راه یابی ۷ تیم درس پژوهی از معلمان ابتدایی فارس به مرحله کشوری

هفت تیم درس پژوهی آموزش ابتدایی از فارس به مرحله کشوری جشنواره درس پژوهی راه یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی عسکر جمشیدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: این گرو‌ها شامل سه گروه از ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز، یک گروه از هریک از ادارات آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز، سده اقلید، کوار و بیضای سپیدان است که برای حضور در مرحله کشوری معرفی شدند.

وی افزود: درس پژوهی از شیوه‌های پژوهش عملی در کلاس درس است و معلمان با مشارکت هم و همکاری مدیران و معاونان در چارچوب کار گروهی و با بهره گیری از روش‌های پژوهشی، به شناسایی مسائلی که برای آن‌ها در کلاس درس پیش می‌آید، می‌پردازند.

جمشیدی بیان کرد: در این پژوهش علمی، همکاران در مقطع ابتدایی با هم اندیشی وهمدلی و همکاری به دنبال راه‌های بهتر و سودمندتری برای تدریس و مدیریت کلاس و یادگیری بهتر و بیشتر دانش‌آموزان و پرورش توان اندیشه ورزی آنان هستند.

وی با بیان اینکه این طرح در سطوح آموزشگاه، منطقه، استان و کشور اجرا می‌شود ابراز داشت: در سال تحصیلی جاری حدود هزار و ۵۰۰ تیم درس پژوهی در آموزشگاه‌ها شرکت کردند که از این تعداد و براساس سهمیه مشخص شده هشت گروه از نواحی چهارگانه شیراز، شش گروه از شهرستان‌ها و ۳ گروه هم از مناطق و در مجموع ۲۷۱ گروه موفق شدند به مرحله استانی راه یابند.

وی با اشاره به صدور تشویقی استانی برای همه گروه‌های راه یافته به مرحله استانی طرح درس پژوهی افزود: در این ارزیابی، گروه‌هایی که امتیازی بیشتر از ۷۰ کسب کردند، رتبه دوم استان و گروه‌هایی که امتیازی بیش از ۶۰ کسب کردند رتبه سوم استانی را به خود اختصاص دادند.
انتهای پیام/ر

راهیابی معلمان فارس به جشنواره درس پژوهی کشوری

برچسب ها: اخبار علمی ، پزوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار