برپایی بخش‌های ویژه جشنواره رضوی در کتابخانه‌های همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در همه کتابخانه‌های عمومی استان، بخش‌های ویژه جشنواره رضوی باهدف اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام علاقه‌مندان برپاشده است.

برپایی بخش‌های ویژه جشنواره رضوی در کتابخانه‌های همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در جمع خبرنگاران با قدردانی از تلاش جهادی کتابداران و کارکنان ستادی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان جهت برقراری شور کتابخوانی و جلب مشارکت حداکثری مردم فرهنگ دوست در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: حضور در حلقه‌های صالحین مساجد، کانون‌های فرهنگی، مهدهای کودک، ادارات و مؤسسات علمی فرهنگی از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان اظهار داشت: نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در سطح معابر و ورودی کتابخانه‌ها، توزیع پوستر و بروشور جشنواره در ارگان‌ها و در معابر عمومی از دیگر اقدامات انجام‌شده جهت تبیین ابعاد برگزاری این جشنواره بزرگ بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در جهت زمینه‌‌سازی و معرفی منابع ارزشمند جشنواره تلاش کنیم، تصریح کرد: در همه کتابخانه‌های عمومی استان، بخش‌های ویژه جشنواره رضوی باهدف اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام علاقه‌مندان برپاشده است.

زارعی با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرائی و فرهنگی همدان با کتابخانه‌های عمومی، تأکید کرد: حمایت دستگاه‌های ارشد استانی، ائمه‌ جمعه، فرمانداران و شهرداران از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی، موجب برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌های دیداری و شنیداری، اظهار کرد: بدون شک همراهی و هم‌افزایی این قشر دلسوز و پرتلاش جامعه در تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب، نقش به سزایی در ایجاد آگاهی و علاقه‌مندی عمومی به شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به همزمانی برگزاری جشنواره با فصل تابستان و ایام فراغت دانش‌آموزان از تحصیل، از خانواده‌های همدانی درخواست کرد تا به همراه فرزندان خود در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان حضور پیدا کرده و ضمن ثبت خاطره‌های خوش در بوستان کتاب و کتابخوانی در جشنواره رضوی مشارکت کرده و از شانس کسب جوایز ارزنده نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند به صورت فردی و خانوادگی در قالب دو شیوه مکتوب و الکترونیک در این جشنواره شرکت نمایند»، تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پرتال اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به آدرس razavi.iranplpl.ir مراجعه نمایند.

زارعی به فرهنگ نورانی و پربرکت اهل بیت(ع) اشاره داشت و خاطرنشان کرد: یکی از ماندگارترین و بهترین شیوه‌های ترویج فرهنگ منور ائمه معصومین(ع) مطالعه آثار ارزشمند نگاشته شده در این حوزه است که این جشنواره بستر خوبی برای انجام این مهم فرهم آورده است.

انتهای پیام/ج

بخش های ویژه جشنواره رضوی در کتابخانه های همدان برپا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.