پیشگامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راه‌اندازی مرکز «پایش سلامت»

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راه‌اندازی مرکز «پایش سلامت» و ارزیابی وضعیت سلامت مردم استان پیشگام است.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هدف از راه‌اندازی مرکز پایش سلامت (HMC) دانشگاه را جمع‌آوری استاندارد‌های ارائه خدمات بهداشتی و پایش شاخص‌ها در حوزه سلامت جامعه دانست و گفت: این واحد با هدف ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی اولیه و رسیدگی به شکایات مردمی، راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین مرتبه در کشور، مرکز (HMC)، تیر سال ۹۵ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شد، ادامه داد: این مهم در قالب زیرمجموعه ستاد معاونت بهداشت دانشگاه، با هدف ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی اولیه، تعیین استاندارد‌های ارایه خدمات بهداشتی و پایش شاخص ها، آغاز به کار کرد.

همتی پایش و تحلیل وضعیت سلامت اجتماع، بررسی شاخص‌های سلامت معاونت بهداشت و تقویت نظام ثبت و رسیدگی به شکایات‌ها را از جمله وظایف این واحد عنوان کرد.

وی با یادآوری اینکه فعالیت‌های نرم‌افزار «سیب»، سامانه پایش شاخص‌های معاونت بهداشتی، سامانه پایش برش برنامه عملیاتی، سایر نرم‌افزار‌های موجود، تماس تلفنی و بازدید از واحد‌های ارائه‌دهنده خدمات، از منابع مورد بررسی مرکز پایش سلامت (HMC) است، افزود: در معاونت بهداشتی، هر واحد به‌صورت جداگانه و تخصصی وظایف خود را پیگیری و نظارت می‌کند، اما این مرکز به عنوان مرکز بالاتر، نقش هماهنگی بین مراکز و پایش نرم‌افزار‌های مراقبت‌ها و سلامت مردم را انجام می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نیاز است برای ارائه خدمات بیشتر، این مرکز نیز مانند مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (MCMC) در کشور الگو شود.

به گفته این مقام مسوول، در پی معرفی مرکز پایش سلامت (HMC) دانشگاه و دستور مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت به سایر دانشگاه‌ها برای الگو برداری و انجام اقدام مشابه، طی چند ماه گذشته، مسوولان و کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مرکزی، هرمزگان، قم، ارومیه، آبادان و یزد، از این مرکز بازدید داشته اند.
انتهای پیام/ر

راه‌اندازی مرکز پایش سلامت در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار