جام جهانی ۲۰۱۸

کی روش: بازی با اسپانیا برای ما یک امتیاز است/ برای پیروزی، معجون یک میلیون دلاری نداریم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مقابل تیمی خوب با بازیکنانی عالی بازی می‌کنیم و به همین دلیل دیدار با اسپانیا برای ما یک امتیاز است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار  تیم های ملی فوتبال ایران و اسپانیا در  جام جهانی 2018 روسیه گفت: به رسانه ها خوش آمد می گویم و احساسات عمیقم را نسبت به اینکه حضور در جام جهانی 2018 روسیه برای ایران افتخار است، اعلام می کنم.  فرصت ویژه ای داریم مقابل اسپانیا که یکی از کاندیداهای جدی قهرمانی است، بازی کنیم. بازیکنانم روحیه خوبی دارند و مسعود شجاعی می‌تواند این امر را تایید کند. آنها هیجان زده هستند چراکه می خواهند مقابل یک تیم خوب با نفراتی عالی بازی کنند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی 2018 را لحظه به لحظه در اینجا( جام جهانی 2018) دنبال کنید.

او افزود: همه ما پیروز این بازی هستیم چراکه مقابل تیم منحصر به فردی بازی می کنیم. بازیکنانم در این دیدار می‌توانند بیشتر درباره فوتبال بیاموزند و رشد کنند. انتظار نداریم همه چیز برای تیم ملی فوتبال ایران ساده باشد و به اینجا آمده ایم که تیم بهتری شویم. به همین دلیل بازی با اسپانیا برای تیم ما یک برد محوسب می شود.

کی‌روش درباره اینکه آیا تیم ملی فوتبال ایران می تواند با برتری مقابل اسپانیا کل دنیا را متعجب کند یا خیر، گفت: فردا برای ارائه بازی خوب تلاش می کنیم و می دانیم باید تمام تلاشمان را به کار بگیریم تا بهترین باشیم. باید به فوتبال احترام بگذاریم چراکه این رشته اصول ارزشمندی دارد. هر چیزی برای فوتبال خوب است، برای زندگی هم خوب است و ما هم می خواهیم مقابل اسپانیا بهترین باشیم.

او ادامه داد: مقابل تیمی بازی می کنیم که می تواند سرعت، زمان و حرکت توپ را کنترل کند و سبک خاصی دارد اما نگرشمان اینست که از هر فرصتی بهترین شکل بازی کرده و هر زمان توپ را گرفتیم از آن استفاده کنیم. برای رسیدن به نتیجه باید مثبت و خوشبین باشیم. برای برد بازی می‌ کنیم و بازیکنان عالی ای داریم که مانند بازیکنان اسپانیا بسیار خوب هستند. شاید در آن کلاس و کیفیت نباشند اما نیازی هم به معرفی ندارند.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی 2018 می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: می‌دانیم چطور باید فداکاری کرده و روی بازی خودمان متمرکز شویم. هر چه بازی سخت تر شود، فداکاری بازیکنان ایران بیشتر می شود. خوشحالیم اینجا حضور داریم و باید با احترام به حریف برای برد بازی کنیم. البته باید ببینیم در طول 90 دقیقه چه اتفاقی رخ می دهد چراکه اسپانیا شهرت بیشتری دارد.

او درباره اخراج خولن لوپتگی از تیم ملی اسپانیا در آستانه جامئ جهانی 2018 روسیه و انتخاب فرناندو هیه رو به حای این مربی گفت: هر کسی مدتی طولانی فوتبال بازی کرده باشد می‌داند این رشته پر از سورپرایز است. اسپانیا شرایط خاصی داشت اما باید توجه داشته باشیم این موضوع برای من هم موضوع کنایه آمیز است. مدت ها به این فکر می کردم اگر هیه رو بازیکن من بود، چه اتفاقی می افتاد اما اکنون او رقیبم است. برای هیه رو احترام قائل هستم چراکه حرفه ای است و می‌تواند اسپانیا را متحول کند.به نظرم این انتخاب نشان داد فرناندو هیه رو به عنوان یک مربی و فرد چه ارزشی داد و بازی اسپانیا مقابل پرتغال ثابت کرد او مربی خوبی است.

کی روش درباره اینکه کدام یک از بازیکنان اسپانیا بیشتر او را نگران می کند و اینکه آیا این تیم از مدعیان قهرمانی است، اظهار داشت: تمام 23 بازیکن اسپانیا مرا نگران می‌کنند اما در نهایت تیم‌های قوی در مرحله آخر بازی می‌کنند و کوسه‌ها به مراحل بالاتر می‌رسند. به نظرم پرتغال و اسپانیا از تیم‌هایی هستند که می‌توانند به آن مراحل برسند. مهم اینست بازیکنان من منجسم و مثبت اندیش باشند. درباره بسیاری از بازیکنان اسپانیا می توانم صحبت کنم اما اهمیتی ندارد کدام بازیکن بازیکن نگران کننده‌ است چرا که تمام آنها قوی هستند و بازی مقابل چنین بازیکنانی دشوار است. باید به تیم خودمان توجه کنیم. هرچند ابرستاره‌ نداریم اما می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

کی روش درباره آسیب دیدگی روزبه چشمی و تاثیر غیبت او در بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسپانیا گفت: متاسفانه یکی از اخبار بد تیم ما آسیب دیدگی چشمی است. او به دلیل حادثه ای که در تمرینات پیش آمد دیگر نمی تواند در جام جهانی به میدان برود.

او درمورد میزان آمادگی بازیکنانش برای دیدار با اسپانیا بیان کرد: بازی راحتی مقابل اسپانیا نداریم و نیازی نیست بگویم چگونه می خواهیم بازیکنان این تیم را مهار کنیم. تنها می خواهیم به تیم خودمان توجه کنیم. همه می دانند ما برخلاف بسیاری از تیم ها مانند اسپانیا آماده سازی خوبی نداشتیم و نمی‌توانم این موضوع را انکار کنم. وظیفه دارید به بازیکنان من پاداش دهید چراکه آنها امکانات سایر تیمها را ندارند.

کی روش با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران تصریح کرد: چرا بازیکنان ما باید به واسطه تحریم های ایران مجازات بشوند؟ آنها هم خانواده دارند. همه جا می بینید آدم‌ها می‌خندند و به دلیل بازی های ما هم بسیاری از تماشاگران می‌خندند یا گریه می‌کنند. به عنوان مربی همیشه نگران بودم که در پایان بازی هیچ کس انگشت اشاره خود را سمت فرد دیگری دراز نکند و به کسی مشت نزند. همیشه این کار را انجام می دهم و به بازیکنانم افتخار می‌کنم که همیشه در زمان خروج از زمین سربلند بیرون می آیند و به آنها می گویم باید به هواداران افتخار کنند. به آنها می گویم ارزش پیراهن ایران را بالا ببرید و همیشه به این اصل فکر کنید.

کی‌روش در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه سوال او یک میلیون دلاری است و می خواهد بپرسد درحالیکه تیم ملی فوتبال ایران برخلاف عشق موجود در این تیم ابرستاره ندارد، بیان کرد: اگر معجونی جادویی وجود داشت که بتوان آن را یک میلیون دلار خرید و اسپانیا را شکست داد، این معجون را می‌خریدیم. واقع بین هستیم و می دانیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. هیچ تیمی پیش از بازی بازنده یا برنده نیست. فوتبال مانند بسکتبال نیست که تمام تیم‌ها در لحظه، از اشتباه استفاده کنند و امکان دارد حریف بیشتر اشتباه کند. به همین دلیل باید به ویژگی های دیگر بازیکنان اسپانیا نگاه کنیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: چیزی برای از دست دادن نداریم. خودمان را برای قهرمانی جام ملتهای آسیا آماده می کنیم و چه ببازیم و چه ببریم، برنده هستیم. تیمی مانند پرتغال همیشه برنده بوده است. هرچند شاید برای این تیم پول مهم باشد اما برای من مهم نیست. می خواهیم اسپانیا را کنترل کنیم اما بازیکنان این تیم نمی‌توانند علاقه، عشق و نگرش بازیکنان ما را کنترل کنند و از عهده چنین کاری برنمی آیند. سعی داریم از بازی‌مان دفاع کنیم و شاید نیاز باشد در خیلی مواقع دفاع کنیم. نمی‌خواهیم تسلیم شویم چراکه نه تنها مقابل اسپانیا یا هر تیم دیگری تسلیم شدن، نگرش درستی نیست. به توانایی‌هایمان ایمان داریم اما نتیجه را خدایان فوتبال رقم می‌زنند.

انتهای پیام/

اظهارات کی روش در نشست خبری پیش از بازی با اسپانیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
ما نباید به بازی اسپانیا به عنوان یک دیدار دوستانه و یک تجربه نگاه کنیم صد در صد بازی را واگذار خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
امیدوارم ما در بازی مقابل اسپانیا خوب بدرخشیم
Iran (Islamic Republic of)
سارا سالاری
۰۱:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
شهر ري وشيراز واصفهان در اسپانيا البته ممكن است بسياري از اين حرف من تعجب كنند ولي من 12 سند تاريخي ارائه می کنم كه نشان مي دهد قبل از فتح اسپانيا به وسيله موسي بن نظير وطارق بن زياد كه از اتفاق باز هر دو ايراني بوده اند پادشاهي از اصفهان بنام رودريگوئز (به زبان آن زمان اسپانيا معني "بزرگ معروف" مي دهد ) كه اعراب به آن الادرينوق مي گفتند، بر اسپانيا حكومت مي كرده است.از جمله ابن اثير(عزالدین علی بن محمد یا عزالدین ابوالحسن جزری است (۶۳۰–۵۵۵ ه ق)مورخ نامي كه عرب هم مي باشد ، ابن خردادبه اولين جغرافي دان مي باشد كه به ايراني بودن سلسله موسوم به ايشپان يا ايسبان كه از فاتحان ومهاجريت ايراني به اسپانيا بوده اند اشاره مي كند. مقري در اين مورد مي نويسد : بربر ها اندلس را فتح مي كنند و پادشاه آنها اشبان يا اسبهان بوده كه اسم خود را بر تمام مملكت مي گذارند.شهر زادگاه او اصفهان بوده او شهر سويل را تاسيس مي كند ونام آن را اسبانيا مي گذارد كه بعداً اين نام به همه سرزمين اسپانيا اطلاق مي شود . همچنين يعقوبي مي نويسد كه پادشاه اسپانيا كه نام او ادريق از اصل ومنشاء اصفهان بوده در سال 91 هجري در نبردي با طارق كه او هم ايراني از اهل طبرستان بود شكست مي خورد. براي اطلاعات بيشتر در اين مورد به كتاب "ايران در اسپانيا نوشته شجاع الدين شفا ترجمه دكتر مهدي سمسار/نشرگستره" مراجعه كنيد. بعد از فتح اسپانيا بوسيله رومي ها اقوام ايراني الن كه در اقليت قرار گرفته بودنند با گروهي ديگر از مهاجرين كه گات يا گوت ناميده مي شدند وعمده آنها يهودي بودنند متحد شده وايالت كاتوآلنيا را ايجاد كردند كه تركيبي از اسم گات وآلن مي باشد. اسم شهر بارسلون يك ريشه ايراني دارد. اين بندر از نام هميلكار بارسا ( صحيح آن بارشا )سردار فنيقي گرفته شده كه در سال 250 سال قبل از ميلاد در نبردي با رومي ها اين ناحيه را فتح مي كند .طبق تواريخ معتبر، فنيقي ها اقوام ايراني بوده اند كه بر بخش هاي زيادي از سواحل مديترانه حكم راني مي كرده اند.اسم مادريد هم اسمي ايراني مي باشد.زماني كه ايراني ها به اين منطقه مي رسند در اين ناحيه قنات حفرمي كنند زيرا در اين ناحيه هيچ رودي جاري نبوده است . تاچند ده پيش هم آب مادريد از همين قنات ها كه ايراني ها آن را حفر كرده بودنند تامين مي شده است. اعراب به قنات وآبي كه از آن جاري مي شود مجري مي گويند. لذا نام آن منطقه به كنايه مجري شد بعد از اشغال اسپانيا بوسيله مسيحيان حروف it به آن اضافه شد كه معرب آن شد مجريت =مادريد.(قنات/نوشته هانري گويلو/ترجمه دكتر مقدم وپاپلي يزدي/آستان قدس/صفحه 224) بعد از فتح اسپانيا بوسيله مسلمان اقوام مسلمان ايراني زيادي به اين سرزمين مهاجرت كردنند در اسپانيا شهر هاي زيادي وجود داردكه ايرانيان به پاسداشت شهرهاي ايراني ،نامهاي ايراني چون ري شيراز وشوشتر و.. بر آن نهاده اند. بسياري از كلمات اسپانياي با فارسي مو نمي زند كه نشانه اي از تاثير زبان فارسي در اين ناحيه مي باشد كافي ست به اعداد 1 تا10 آنها توجه كنيد تا متوجه آن شويد. هنوز در اسپانيا شهرهاي با نام ايراني وجود دار مثل شهر شيراز در استان باداخس و شهر ري درمالگا. برای اطلاعات بیشتر به کتاب دکتر حمید شفیع زاده در مورد تاریخ حضور مسلمانان و ایرانیان در قاره امریکا مراجعه نماید
منبع
Germany
آزادمرد
۲۲:۱۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
از هر مربی داخلی بهتر صحبت و بهترم عمل میکنی.فدات
آخرین اخبار