تفرش لرزید + تصویر ماهواره‌ای

زمین لرزه ۳ ریشتری در حوالی شهر تفرش استان مرکزی به وقع پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد: بعد از عصرامروز مورخ ۱۳۹۷/۰۳/۲۹ در ساعت ۱۸:۰۱:۴۱.۵به وقت تهران زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در حوالی شهر تفرش استان مرکزی به وقوع پیوست.

طبق گزارش مرکز لرزه نگاری این زمین لرزه در استان مرکزی در ۲۴ کیلومتری تفرش، ۳۰ کیلومتری غرق آباد و ۳۰ کیلومتری ساوه که هرسه شهرمتعلق به استان مرکزی هستندرخ داده است.

تاکنون از این زمین لرزه خسارتی گزارش نشده است.

تفرش لرزید + تصویر ماهواره‌ای


نماز آیات درهنگام زلزله هر وقت خوانده شود به صورت اداء است

حجت الاسلام مشهدی کارشناس مذهبی درگفتگوبا خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: زمان خواندن نماز آیات هنگام زلزله تا آخر عمر واجب خواهد بود و هر وقت خوانده شود به صورت اداء است.

حجت الاسلام مشهدی با بیان اینکه درباره وجوب نماز آیات نظرات حضرات آیات متفاوت است افزود: از نظر آیت الله مکارم این است که اگر عامه مردم بفهمند زلزله آمده زلزله برهمه مردم واجب می‌شود، اما رهبر معظم انقلاب نظرشان این است که باید خود فرد بفهمد و نمازآیات بر هرفردی که زلزله را احساس کرده واجب می‌شود.


نماز آیات دو رکعت است و در هر رکعت پنج رکوع دارد

روش‌های خواندن نماز آیات به شرح زیر است:
روش اول؛ دستور آن این است که نمازگزار بعد از نیت، تکبیر بگوید و یک حمد و یک سوره تمام بخواند و به رکوع رود و سر از رکوع بردارد، دوباره یک حمد و یک سوره بخواند، باز به رکوع رود تا پنج مرتبه، بعد از بلند شدن از رکوع پنجم به سجده برود و دو سجده نماید و برخیزد و رکعت دوم را هم مثل رکعت اول بجا آورد و تشهد بخواند و سلام دهد.

روش دوم؛ نمازگزار می‌تواند، بعد از نیت و تکبیر و خواندن حمد، آیه‌های یک سوره را پنج قسمت کند و یک آیه یا بیشتر را بخواند و به رکوع رود و سر بردارد و بدون این که حمد بخواند، قسمت دوم همان سوره را بخواند و به رکوع رود و همین طور تا پیش از رکوع پنجم سوره را تمام نماید.

مثلا به قصد سوره «توحید» بسم الله الرحمن الرحیم بگوید و به رکوع رود، بعد بایستد و بگوید: «قل هو الله احد» دوباره به رکوع رود و بعد از رکوع بایستد و بگوید: «الله الصمد» باز به رکوع رود و بایستد و بگوید: «لم یلد و لم یولد» و برود به رکوع، باز هم سر بردارد و بگوید: «و لم یکن له کفواً احد» و بعد از آن به رکوع پنجم رود و بعد از سر برداشتن، دو سجده کند و رکعت دوم را هم مثل رکعت اول بجا آورد و تشهد بخواند و سلام دهد.

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.