کشاورزان ایرانشهری ۱۲ تن گندم به عنوان زکات پرداخت کردند

دبیر ستاد زکات ایرانشهر گفت: کشاورزان گندم کار این شهرستان از آغاز برداشت تا کنون بیش از ۱۲ تن از محصول خود را به عنوان زکات تحویل این ستاد دادند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدعلی تراقویی دبیر ستاد زکات ایرانشهر  اظهار داشت: زکات کشاورزان گندم کار ایرانشهری برای ایتام، تهیه تجهیزیه، درمان بیماران و کمک به دانش آموزان بی بضاعت هزینه می‌شود.

تراقویی پیش بینی کرد امسال زکات گندم در ایرانشهر به بیش از ۱۵ تن برسد.

وی گفت: پارسال در مجموع ۱۲ تن گندم به عنوان زکات تحویل ستاد زکات ایرانشهر شده است.

دبیر ستاد زکات ایرانشهر افزود: بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام و احکام رهبری زکات جمع آوری شده باید در همان محل جمع آوری هزینه شود.

تراقویی تصریح کرد: این زکات با کمک معتمدان و نمایندگان مردم باید در میان نیازمندان توزیع و یا صرف امور عمرانی و طرح‌های عام المنفعه همان منطقه شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات از سطح شهرستان ایرانشهر جمع آوری شده است.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ زکات موجب ریشه کنی فقر و محرومیت زدایی در جامعه می‌شود.

مسئول نهاد رهبری در جهاد کشاورزی ایرانشهر نیز گفت: اگر فریضه الهی زکات با برنامه ریزی درست اجرا شود بخش مهمی از مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی قابل حل است.

حجت الاسلام سید عبدالحسین سجادی افزود: فرهنگ سازی زکات یک وظیفه همگانی است و همه مردم در هر جایگاهی که هستند باید برای احیای آن تلاش و تبلیغ کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر نیز گفت: امسال کشاورزان این شهرستان بیش از هفت هزار هکتار از زمین‌های خود را به کشت گندم اختصاص دادند که پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ۳۰ هزار تن گندم برداشت کنند.

حسن شاه، ولی بر افزود: کشاورزان ایرانشهر ابتدا زکات محصول خود را جدا و تحویل نیازمندان می‌دهند.

انتهای پیام/ع

ترویج فرهنگ زکات موجب ریشه کنی فقر و محرومیت زدایی در جامعه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار