مرکز آمار خبرداد:

آخرین جزئیات جلسه پیمایش تحقیق و توسعه

طبق اعلام مرکز آمار، جلسه پیمایش تحقیق و توسعه با حضور رئیس مركز آمار ایران و معاون علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

 روابط عمومی/// آخرین جزئیات جلسه پیمایش تحقیق و توسعهبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز آمار، جلسه پیمایش تحقیق و توسعه با حضور رئیس مركز آمار ایران و معاون علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.
 
رئیس مركز آمار ایران در این جلسه بر ضرورت همكاری دستگاه‌ها ، سازمان‌های دولتی و بخش عمومی  با توجه به بخش‌نامه‌ معاون اول رییس جمهور در خصوص ارائه هرگونه ریزداده و فراداده به مركز آمار ایران تأكید کرد.

پیرو تفاهم نامه منعقد شده فی‌مابین مركز آمار و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و اهمیت شاخص‌های تحقیق و توسعه در اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه و ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص علم و فناوری و هم‌چنین جایگاه بین‌‌المللی ایران در این شاخص‌ها، جلسه پیمایش تحقیق و توسعه با حضور و ریاست ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاون و مشاوران آن معاونت و پارسا رییس مركز آمار ایران، معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی این مركز، سرپرست دفتر فرهنگی، بازرگانی و خدمات و رئیس گروه مربوط در روز شنبه ١٩ خرداد ماه سال‌جاری در محل آن معاونت تشكیل شد.

در این جلسه ستاری ضمن اشاره به اهمیت آمارهای مهاجرت، نیازهای آن معاونت را در خصوص شاخص‌های بین‌المللی تحقیق و توسعه و لزوم تبیین جایگاه واقعی كشور در مراجع بین‌المللی از جمله یونسكو را مورد تأكید قرار داد. وی همچنین نسبت به هر گونه همكاری با مركز آمار اعلام ‌ آمادگی نمود.

 پارسا در ادامه به رویكرد جدید نظام آماری و گذار از آمارهای سنتی به آمارهای ثبتی مبنا اشاره كرد. وی در ادامه ضمن اشاره بر ضرورت آمارهای تحقیق و توسعه در كشور ونسبت هزینه این بخش به تولید ناخالص داخلی(GDP) و همچنین رتبه ایران در مجامع بین‌المللی، ضرورت همكاری دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و بخش عمومی را با توجه به بخش‌نامه‌ معاون اول رییس جمهور در خصوص ارائه هرگونه ریزداده و فراداده به مركز آمار ایران را مورد تأكید قرار داد. ایشان همچنین ضرورت همكاری دستگاه‌های تولید كننده آمارهای تحقیق و توسعه از جمله دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی، مؤسسات وابسته و سایر دستگاه‌های ذیربط را امری اجتناب ناپذیر بیان كرد.

در ادامه زاهدیان معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مركز ،‌آمار ایران،‌توضیحاتی را در خصوص نحوه جمع‌آوری آمارهای مهاجرت و هم چنین نحوه جمع‌آوری آمارهای تحقیق و توسعه، چالش‌ها و راهكارهای ممكن در این خصوص ارایه کرد.

خاطر نشان می شود مركز آمار ایران طرح آمارگیری از فعالیت‌های تحقیق و توسعه را از سال ١٣٧٦ اجرا كرده است كه هم اكنون با توجه به ضرورت آمارهای ثبتی مبنا، جمع آوری اطلاعات این حوزه همكاری دستگاه‌های دولتی و عمومی را را نیازمند است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار