سخنگوی آب وفاضلاب اصفهان خبر داد؛

جیره بندی آب، خط قرمز اداره آب و فاضلاب

سخنگوی آب وفاضلاب اصفهان گفت:وضعیت آب شرب به گونه ای نیست که جیره بندی آب صورت گیرد.

سید اکبر بنی طباء در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به میزان ذخیره آب سد که 330 میلیون متر مکعب اظهار کرد:با توجه به میزان کاهش سهم تخصیصی شرب اصفهان که حدود 20 درصد کاهش یافته و همچنین برداشت‌های غیر کنترل شده در بالادست، می طلبید تا در کلان شهر اصفهان و 56 شهر اقداماتی را در جهت صرفه جویی آب که مربوط به مشترکین بود،انجام دهیم.

مدیر روابط عمومی آب وفاضلاب بیان کرد:این اقدامات با به کارگیری ظرفیت‌های صدا وسیما ودر برنامه های مختلف و هم چنین ارگان‌های دیگر همچون آموزش وپرورش،سازمان‌های مردم نهاد،در جهت اصلاح سبک مصرف انجام شده است.

وی افزود:همکاری با بهزیستی استان مبنی بر معرفی کودکان به خانه فرهنگ آب وآموزش مستقیم آنان ونیز ارتباط با گروه‌های مرجع مانند جامعه روحانیت،علما و ائمه جماعات وهمین‌طور حضور در مراکز نظامی سپاه وبسیج به خاطر توجیه کارمندان و ورود به دستگاه‌های اجرایی از دیگر فعالیتهای جدی سازمان بوده است.

بنی طباء در مورد اقدامات در حوزه صنعت تصریح کرد:نشست‌هایی مبنی بر کاهش میزان آب شرب وراهکارهای کاهش مصرف در این بخش برگزار گردید و تصمیم بر استفاده از پساب فاضلاب در سیستم‌های فرایندی و کاهش 40 درصدی وابستگی به آب شرب تصمیم گرفته شد.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تا چندسال آینده وابستگی به آب شرب به صورت 100 درصدی قطع می شود ودر این راستا اقدامات خوبی در پالایشگاه اصفهان، فولاد مبارکه انجام شده ودر ذوب آهن نیز در حال انجام است.

سخنگوی آب وفاضلاب در مورد برنامه‌های فرهنگی در مراکز آموزشی و دستگاه‌های اجرایی وخدماتی افزود:با صحبت‌های انجام شده با مراکز علوم پزشکی و شهرداری، برنامه‌هایی برای صرفه جویی در مصرف آب  وهم چنین استفاده از چاه‌های مورد تایید آب وفاضلاب در مواقع ضروری تدوین شده است.

وی در مورد اقدامات پیشگیرانه در کنار فرهنگ‌ سازی افزود:حفاری 70 حلقه چاه در برنامه داریم که در تابستان به مرحله اجرایی می رسانیم تا در وضعیت‌های نابسامان، از آن استفاده کنیم.

بنی طبا در مورد تاثیر فرهنگ سازی براصلاح الگوی مصرف اظهار کرد: مردم بحران آب را به خوبی درک کرده وبا همکاری های مردم و با توجه به کاهش20 درصدی سهم آب اصفهان،با قطعی آب مواجه نیستیم وتبعات کاهش میزان آب به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده است.

مدیر روابط عمومی آب وفاضلاب در مورد جیره‌بندی آب نیز گفت: خط قرمز ما جیره بندی‌ آب است و وضعیت آب شرب اصفهان به گونه‌ای نیست که چنین تصمیمی بگیریم و تمام تلاش ما برای پیشگیری از این اتفاق است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:با توزیع عادلانه‌ی شبکه شهری آب و هوشمند سازی سیستم  وافزایش منابع آبی محلی از یک طرف و رعایت مردم در مصرف آب از طرف دیگر دو بال عبور از بحران خواهد بود.

انتهای پیام/ن

وضعیت آب شرب اصفهان

 

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.