کاهش آمار طلاق در اردبیل

رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: آمار طلاق در این استان طی سال ۹۶ و در مقایسه با سال ۹۵ بیش از ۵.۲ درصد کاهش داشته است.

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی، رئیس دادگستری استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: در بحث طلاق طی سال های اخیر اقدامات ارزشمندی در این استان صورت گرفته که نتیجه آن کاهش روند صعودی این معضل اجتماعی بود.

وی تشکیل واحدهای مشاوره و بحث آموزش قبل از ازدواج برای زوجین را از جمله این اقدامات کارساز عنوان کرد و گفت: آمار طلاق طی سال های اخیر همواره با رشد روبرو بود چنانچه در سال ۹۵ طلاق در اردبیل ۲۱ درصد رشد داشت که همین امر موجب ورود جدی دستگاه قضایی به بحث کاهش آمار طلاق شد و با اقدامات صورت گرفته این آمار در سال گذشته با کاهش مواجه شد.

رئیس دادگستری استان با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته ابتکاری و از سوی دستگاه قضایی اردبیل به اجرا درآمده است، افزود: پس از موفقیت های کسب شده، این اقدامات هم اکنون از سوی دستگاه های قضایی سایر استان ها با استقبال روبرو شده است.

قاصدی در عین حال با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در حوزه های مختلف تاکید کرد که کاهش زمان رسیدگی به پرونده های ورودی از جمله برنامه های استان بود که امروز موجب شده میانگین رسیدگی به پرونده ها در این استان از میانگین کشوری کمتر باشد.

انتهای پیام/ع

رسیدگی به پرونده های قضایی در دادگستری اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار