غرب با ترویج اعتیاد، کانون خانواده را هدف گرفته است

بهره‌گیری از شبکه‌های ماهواره و شبکه سایبری موجب ترویج اعتیاد و سستی روابط عاطفی در خانواده ها شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  زندی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت : به طور میانگین 5.3 دهم جمعیت جهان معتاد هستند و شاهد رشد 700 درصدی انوع موادمخدر روانگردان در سال 2017 هستیم و بیش از 720 نوع انواع مواد صنعتی شناخته شده داریم.


وی افزود: افزایش ورود زنان، افراد شاغل و تحصیل کرده از دیگر معضلات در این بحران است و امروزه دختری که مبتلا به این بیماری شود نمی‌تواند وظیفه مادری را به درستی انجام دهد از طرفی تغییر الگوی مصرف مواد را داریم و در برخی مناطق استان آهنگ تغییر الگوی مصرف موادمخدر از سنتی به صنعتی خطرناک است.


رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: 4 هزار و 212 درصد زمین افغانستان زیرکشت خشخاش است و تولید تریاک با رشد 4 هزار و 705 درصدی به 9 هزار تن در سال 2017 رسیده ا ست.


زندی بیان کرد: فقر غنی سازی اوقات فراغت از مسائلی است که ما را درگیر اعتیاد کرده است و عدم نشاط اجتماعی یکی از دلایل ورود جوانان به این معضل شده است.


وی با بیان اینکه 13 درصد معتادان کشور شاغل هستند اظهار داشت: عوامل سیاسی، افسردگی، توهم بحران هویت و زندگی‌های گذشته متفاوت در اعتیاد دخیل هستند و وقتی معنویت کمرنگ می‌شود ناهنجاری زیاد شده، روابط عاطفی در خانواده‌ها سست می‌شود و حداقل مهارت نه گفتن را به فرزندان خود نیاموخته‌ایم باعث می‌شود فرزندان به سمت مواد مخدر بروند.


رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی گفت: اعتیاد از بسترهای سایر آسیب‌های اجتماعی است و اگر فقر و دزدی را در جامعه داریم ریشه آن در اعتیاد است.


وی بیان کرد: از سال 94 تا کنون بیش از 300 کودک معتاد درمان شدند همچنین از سال 95 تا اواخر سال گذشته 60 دانش آموز معتاد نیز در استان درمان شدند که برای وضعیت اعتیاد در بین دانش آموزان جای نگرانی نیست.


زندی افزود: در سه ماهه اول امسال 8 تن انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شده و 460 نفر قاچاقچی در استان دستگیر شدند و سال گذشته 2 شهید در استان خراسان جنوبی در عرصه موادمخدر تقدیم نظام شد و از ابتدای انقلاب بیش از 99 نفر شهید، 87 نفر جانباز در عرصه مبارزه با موادمخدر داریم.


رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی اظهار داشت: 81 مرکز درمانی در خراسان جنوبی داریم و 12 هزار نفر خدمات درمانی را دریافت می‌کنند که اطاعات آنها محرمانه است و به 911 معتاد بهبود یافته در استان خراسان جنوبی مساعدت مالی شده است.


وی افزود: در استان خراسان جنوبی 19 هزار معتاد وجود دارد که از این تعداد 16 هزار مرد و 3 هزار زن هستند و اگر چه استان خراسان جنوبی هم مرز با افغانستان است اما امن ترین مرز را دارد و عمده مواد به استان از طریق کوله باری حمل می‌شود.
انتهای پیام/ک


کشف 8 تن انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی

برچسب ها: مواد مخدر ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار