رئیس‌جمهور کره جنوبی: کیم جونگ اون فردی بسیار مودب و صادق است

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، در گفتگو با یک رسانه روسی از رفتار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، تمجید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، در گفتگو با یک رسانه روسی از رفتار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، تمجید کرد.

مون در مصاحبه‌ای گفت: «علی‌رغم جوانی، وی فردی بسیار مودب و صادق به نظر می‌رسید. او همواره به عنوان یک بزرگتر به من احترام می‌گذاشت. ما مکالماتی طولانی و صادقانه با هم داشتیم.» این اظهارات مون روز چهارشنبه و یک روز پیش از سفر رسمی سران کره جنوبی به روسیه منتشر شد.

تصور عمومی درباره رهبر کره شمالی از هنگامی که نشست‌های غیرمنتظره پیونگ یانگ با سران کشورهای خارجی آغاز شد، در حال تغییر بوده است. کیم جونگ اون و مون جائه این در نشست خود در ماه مارس، با یکدیگر دست دادند و همدیگر را به آغوش کشیدند.

اندکی پس از برگزاری این نشست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز کیم جونگ اون را «فردی بسیار قابل احترام» خواند و افزود قصد دارد به زودی با وی دیدار کند. با توجه به توهین‌های گذشته ترامپ به رهبر کره شمالی، این اظهارات رئیس جمهور آمریکا، تغییر لحن او را آشکار کرد. ترامپ پیش از این کیم جونگ اون را «مرد موشکی کوچک» خوانده بود.

علی‌رغم این‌که نشست سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور فاصله چندانی با لغو شدن از جانب ترامپ نداشت، این مذاکرات در روزهای گذشته انجام شد. ترامپ پس از چند ساعت گفتگو با مقامات کره شمالی، کیم جونگ اون را ستود و وی را به کاخ سفید دعوت کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار