راه اندازی واحد واکنش سریع به جرایم فضای مجازی برای نخستین بار در اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: واحد واکنش سریع به جرایم فضای مجازی برای نخستین بار در کشور در اردبیل راه اندازی شد.

ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: امروز جرایم از فضای حقیقی به فضای مجازی کوچ کرده و شاهد انتقال بزهکاری به این فضا هستیم و باید سیستم قضایی برای برخورد با آن اقدامات لازم را انجام می داد که با تامین ابزارها و زیر ساخت های لازم واحد واکنش سریع در دادگستری استان راه اندازی شد.

وی گفت: واحد واکنش سریع به جرایم فضای مجازی در استان با استفاده از کارشناسان مجرب همه حوزه ها از جمله تلگرام، اینستا گرام و توییتر را شبانه روز رصد می کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به اینکه نباید به فضای مجازی نگاه تک بعدی داشته و همیشه از مضرات آن سخن گفت، افزود: فضای مجازی مزایای زیادی هم دارد و باید با فرهنگ سازی استفاده درست و بهینه از آن در جامعه نهادینه گردد.

عتباتی تصریح کرد: به جای استفاده صحیح و درست از فضای مجازی متاسفانه امروز در آن شاهد آموزش بزهکاری، ساخت و خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکی، ایجاد تردیدهای جدی در باور ها و اعتقادات مردم و ترویج بی بند و باری هستیم.

وی از تشکیل شورای مجازی استان با همکاری سایر دستگاهها خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این شورا شناسایی و مقابله با تهدیدات فضای مجازی بوده و در استفاده درست از آن مشکلی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: فضای مجازی یک ظرفیت عظیم است که می توان با کنترل و نظارت دقیق و در اختیار گرفتن آن الگوی مناسب زندگی را در جامعه ارائه داد.

انتهای پیام/ع

واحد واکنش سریع به جرایم فضای مجازی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.