برای نخستین بار صورت می گیرد؛

صادرات محصولات تراورس به کشورهای حاشیه خلیج فارس

قائم مقام شرکت بریس از مذاکره با کشورهای حاشیه خلیج فارس و سوریه برای صادرات تراورس‌های ایرانی برای نخستین بار در کشور خبر داد.

صادرات محصولات تراورس به کشورهای حاشیه خلیج فارسبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش میرابیان قائم مقام شرکت بریس در جمع خبرنگاران در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی با بیان اینکه این شرکت بر پایه چشم انداز توسعه صنعت حمل و نقل ریلی توانمندی منحصر به فردی را برای اولین بار در کشور به منظور تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز ایجاد کرده است،اظهار کرد: با فراهم کردن این توانمندی‌ها ‌می‌توانیم بستری آسان، ایمن و مقرون به صرفه برای نیاز شبکه حمل و  نقل ر‌یلی در بخشهای مسافری و باری مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون شرکت بریس به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده تراور‌س بتنی‌ در خاور‌میانه به شمار می‌رود و ما توانسته‌ایم با تکیه بر دانش و توانمندی تیم مهندسی خود امکان تولید تراورس هایی با قابلیت پشتیبانی خطوط ریلی سریع‌السیر با سرعت 300 کیلومتر و خطوط ریلی با ظرفیت بار محوری 30 تن را فراهم کنیم.

قائم مقام شرکت بریس اظهار کرد: این شرکت از سال 90 با تولید بیش از 1 میلیون و 500 هزار عدد انواع تراور‌س ‌بتنی بخش عمده‌ای از نیاز خطوط راه‌آهن و قطار شهری در کشور را تامین کرده است.

میر‌ابیان افزود: هم اکنون می‌توانیم با ظرفیت تولید روزانه 3 هزار عدد انواع تراروس‌های بتنی‌ منو‌بلوک و دی بلوک و همچنین 1000 ست تراور‌س بتنی‌ سوزن در سال به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در خاورمیانه ایفای نقش کنیم.

وی افزود: ما توانسته‌ایم بر پایه نیاز مصرف کنندگان داخلی و خارجی این محصول ،امکان ساخت انواع تراورس با عرض خط و یراق آلات مختلف را برای اولین بار در کشور رقم بزنیم.

قائم مقام شرکت بریس درباره پروژه‌های در دست ساخت این شرکت گفت: امتداد خط 1 متروی تهران تا فرودگاه امام(ره) ،شهر پرند به طول 60 کیلومتر ، پروژه کرج- هشتگرد به طول 46 کیلومتر ، پروژه تهران، ورامین -گرمسار به طول 47 کیلومتر ، پروژه ملایر- کرمانشاه به طول 214 کیلومتر ، پروژه قزوین زنجان و پروژه میانه تبریز با خطوط ایستگاهی از مهمترین پروژه‌هایی در دست ساخت است.

میرابیان ادامه داد: پروژه خواف – هرات افغانستان به طول 76 کیلومتر، پروژه یزد – اقلید به طول 37 کیلومتر و پروژه قطار شهری مشهد از مهمترین پروژه‌های در دست ساخت این شرکت به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: مذاکره‌ای مبنی بر انعقاد تفاهم نامه با رئیس اتحادیه راه‌آهن روسیه امضا کرده‌ایم تا صادرات محموله‌های تراورس به کشور روسیه اجرا شود.

قائم مقام شرکت بریس با اشاره به اینکه در صورتی که حجم تولید این محصولات در کشور افزایش یابد صرفه‌جویی درآمد ارزی خوبی فراهم می‌شود،افزود: از نظر کیفی سعی می‌کنیم محصولات خود را با کیفیت بالا تولید کنیم  و محصولات تولید شده قابل رقابت با محصولات مشابه دنیا باشند.

وی افزود: هم اکنون ظرفیت تولیدتراورس بتنی در کشور  750 هزار است که با این میزان ظرفیت می‌توانیم روزانه 3 کیلومتر خط آهن را تکمیل کنیم که این خود یک رکورد برای کشور به شمار می‌رود.

قائم مقام شرکت بریس گفت: هم اکنون توانسته‌ایم ظرفیت اشتغال 300 نفر به صوت مستقیم و 2 هزار نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کنیم و روزانه 3000 سرویس بار جابجا می‌شود.

وی در پایان گفت: هم اکنون در حال مذاکره با کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم و تراورس به عنوان اولین محصول در این بخش به این کشورهای صادر می‌شود.

انتهای پیام/

هم اکنون ظرفیت تولیدتراورس بتنی در کشور  750 هزار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار