سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان از ارائه ۴ هزار و ۵۲۲ مورد مشاوره بارداری و فرزندآوری در سال ۹۶ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیاوش کریمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان با اشاره به ارائه ۴ هزار و ۵۲۲ مورد مشاوره بارداری و فرزندآوری در سال ۹۶ در این شهرستان، گفت: مشاوره فرزندآوری برای زوجین بارور واجد شرایط بدون فرزند و یا تک فرزند از اولویت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: بر اساس آمار، بیشتر زوجین خواهان دست کم دو فرزند هستند، اما به دلیل تاخیر در فرزندآوری، مشکلات بارداری اولیه و ثانویه، هزینه بالای درمان در زوجین نابارور و حمایت نشدن از سوی مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات، با مشکلات ناباروری روبرو هستیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان فاصله سنی زیاد بین فرزندان و افزایش سن ازدواج و بارداری مادران را از آسیب‌های فرزندآوری در جامعه دانست و اضافه کرد: خدمات فرزندآوری با شناسایی زوجین واجد شرایط در سراسر کشور و ارائه مشاوره‌های لازم برای فرزندآوری سالم با تضمین سلامت مادر و کودک، انجام می‌شود.

کریمی با اشاره به ارائه خدمات فرزندآوری در مرکز خدمات جامع سلامت رئیسی سپیدان، تصریح کرد: در این مرکز، تیمی شامل کارشناس مراقب سلامت، کارشناس مامایی، پزشک، کارشناس سلامت روان و تغذیه برای ارایه خدمات متفاوت به زنان باردار یا زنانی که قصد بارداری دارند، وجود دارد.

وی، مراقبت‌های ادغام یافته سلامت باروری و فرزندآوری را شامل آموزش‌ها و خدمات تشکیل و تحکیم بنیان خانواده برشمرد و بیان کرد: ارائه خدمات باروری سالم در قالب دو رویکرد همراه و همزمان شامل ارتقای نرخ باروری کلی و حفظ و ارتقای سلامت مادران و کودکان، از آغاز طرح تحول سلامت در شهرستان سپیدان در دست اجرا است.

انتهای پیام/ن

ارائه خدمات مشاوره بارداری و فرزندآوری در سپیدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.