افشای شیوه‌های شکنجه اسرای یمنی در زندان‌های امارات/ از تعرض جنسی تا قطع اندامهای تناسلی+ تصاویر

اسرای یمنی در گفتگو با آسوشیتدپرس از شیوه‌های مخوف شکنجه بوسیله افسران اماراتی در زندان‌های جنوب یمن پرده برداشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شاهدان عینی در گفتگو با آسوشیدپرس فاش کرده‌اند ده‌‌ها شکنجه‌گر اماراتی در زندانی در جنوب یمن به صدها زندانی تجاوز جنسی کرده‌اند.

بنابر این مطلب، روز دهم مارس 15 افسر تازه‌وارد با صورت‌های پوشیده وارد زندانی در جنوب یمن می‌شوند، از لهجه آنها واضح است که خارجی هستند- اهل امارات. زندانی‌ها را در حیاط زندان به‌خط می‌کنند و دستور می‌دهند لباسهایشان را درآورند و بر روی زمین دراز بکشند. این افسران سپس در حرکتی شنیع  به بهانه جستجوی گوشی قاچاق، شروع به هتک حرمت به اسرای یمنی می‌کنند.

افشای شیوه‌های شکنجه افسران اماراتی در یمن؛ از تعرض جنسی تا قطع اندامهای تناسلی+تصاویر

آن‌ها بر سر همه فریاد می‌زدند، هر کس که مقاومت می‌کرد با حمله سگهای هار تهدید می‌شد و آنقدر او را ضرب‌وشتم می‌کردند تا تمام بدنش خونی شود. یکی از زندانی‌ها فریاد می‌زد «شما حیثیت و کرامت من را نابود کردید»، دیگری به افسران اماراتی می‌گفت «آیا شما آمده‌اید ما را آزاد کنید یا لباسهایمان را درآورید؟» و افسران اماراتی با لحنی تحکمی فریاد می‌زدند «این وظیفه ماست، خفه شوید».

هفت نفر که شاهد این ماجرا بوده‌اند به «آسوشیتدپرس» گفته‌اند که در روز دهم مارس صدها زندانی در زندان «بیراحمد» در شهر عدن در جنوب یمن مورد تعرض جنسی افسران اماراتی قرار گرفته‌اند. افشای تعرض جنسی گروهی زندان «بیراحمد» می‌تواند پنجره‌ای برای ورود به بحث شکنجه جنسی در زندانهای تحت کنترل اماراتی‌ها در یمن باشد.

افشای شیوه‌های شکنجه افسران اماراتی در یمن؛ از تعرض جنسی تا قطع اندامهای تناسلی+تصاویر

شکنجه جنسی و بی‌رحمانه اسرا تنها منحصر به این زندان نیست، سال گذشته یکی از پژوهشگران آسوشیتدپرس اطلاعات زیادی را درخصوص زندانهای مخفی امارات، از متحدان اصلی آمریکا، و شیوه‌های مخوف شکنجه آنها فاش کرد.  با وجود مستندات فراوان از شکنجه در زندانهای تحت کنترل امارات که آسوشیتدپرس، گروه‌های حقوق‌بشری و سازمان ملل ارائه دادند، مقامات آمریکا اعلام کردند که واشنگتن هیچ سندی دال بر سوء‌استفاده جنسی در زندانهای امارات در یمن در اختیار ندارد.

پس از سه سال جنگ یمن، نیروهای تحت حمایت امارات بخش زیادی از جنوب یمن را در کنترل خود دارند و هم‌اکنون امارات دست‌کم 18 زندان مخفی در این منطقه دارد که افراد زیادی را در آنها نگهداری می‌کند. 

افشای شیوه‌های شکنجه اسرای یمنی در زندان‌های امارات/ از تعرض جنسی تا قطع اندامهای تناسلی+ تصاویر

در توضیح یکی از تصاویر ارسال‌شده به آسوشیتدپرس، گفته شده است که زندانبانان پس از ضرب‌وشتم اسرا، سر آنها را در آب فرو می‌کردند.

شاهدان به آسوشیتدپرس گفته‌اند نیروهای یمنی (وابسته به منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن) در زندانها تحت فرمان مستقیم افسران اماراتی عمل میکنند و از انواع شیوه‌های مخوف شکنجه از جمله شکنجه جنسی و تحقیر زندانی‌ها استفاده می‌کنند. آنها به زندانی‌ها تجاوز می‌کنند و از این اقدام خود نیز فیلمبرداری و با شوک الکتریکی اندام تناسلی زندانی‌ها را قطع و یا با ابزارهای مختلف به آنها تعرض جنسی می‌کنند.

شماری از این زندانی‌ها نامه‌ها و نقاشی‌هایی را از این زندانهای مخوف، پنهانی به آسوشیتدپرس رسانده‌اند.

یک مقام امنیتی ارشد در «زندان ریاض» در شهر «مکلا» یمن با تأکید بر اینکه افسران آمریکایی از تمام این شکنجه‌های اماراتی‌ها اطلاع دارند می‌گوید: آمریکایی‌ها برای انجام کار کثیف خود از افسران اماراتی به عنوان دست‌کش استفاده می‌کنند.

افشای شیوه‌های شکنجه اسرای یمنی در زندان‌های امارات/ از تعرض جنسی تا قطع اندامهای تناسلی+ تصاویر

یک مقام امنیتی اماراتی دیگر که خود پیش از این در شکنجه زندانی‌ها مشارکت داشته به شرط ناشناس‌‌ ماندن به «آسوشیتدپرس» گفت: تجاوز جنسی یک شیوه اعتراف‌گیری بود، و برخی مواقع به زندانی تجاوز  و از این صحنه فیلم گرفته می‌شود. فیلم‌برداری از صحنه تجاوز شیوه‌ای برای اجبار زندانی به جاسوسی به نفع ما بود.

یک مقام یمنی که هم‌اکنون در ریاض به سر می‌برد در خصوص شرایط زندانهای تحت کنترل امارات در یمن گفت: در این زندانها بدترین و شنیع‌ترین جرایم علیه زندانی‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، فساد اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۴ تير ۱۳۹۷
روز انتقام از ظالم بر او سخت تر خواهد گذشت تا روز ظلم به مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
امامی
۰۳:۴۸ ۰۴ تير ۱۳۹۷
خداوند نابودتون کند بااین ظلمتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آل سعود و حکومت امارات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
عجب صبری خدا دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار