برگزاری دومین تور دوچرخه سواری به مقصد قصربهرام گرمسار

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گرمسار گفت: با حضور بیش از ۴۰ دوچرخه سوار دومین تور دوچرخه سواری طبیعت گردی به مقصد قصر بهرام برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهوش کمالی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گرمسار در گفتگو با خبرنگاران گفت: کاروانسرای قصر بهرام نیز از مهم‌ترین بناهای سیاهکوه است که با پلان مستطیل شکل ساخته شده و مصالح عمده برای ساخت این کاروانسرا از سنگ است و در بخش‌هایی نیز از آجر استفاده شده است.

وی افزود: این تور با حضور دوچرخه‌سوارانی از شهرستان‌های گرمسار، آرادان، تهران و شاهرود برگزار می شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گرمسار تصریح کرد: دوچرخه‌سواران فردا پنج شنبه (سی و یکم خرداد ماه) از ساعت ۱۶.۳۰ و از مقابل دکل علی آباد مسیر ۵۵ کیلومتری در مسیر جاده سنگفرش را طی می‌کنند همچنین این افراد رسیدن به کاروانسرای تاریخی قصر بهرام گرمسار، شب در این کاروانسرا اقامت می‌کنند که رصد ستارگان و ...از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

مهوش کمالی گفت: جاده‌ دست‌ساز سنگ‌فرش که با سنگ‌های تراش‌خورده روی بستر کویر گرمسار ساخته شده، بطول ۳۵ کیلومتر و عرض پنج متر در مسیر شاهراه تاریخی اصفهان – ساری در دوره صفوی برای سهولت رفت وآمد کاروانیان که در این مسیر به باتلاق‌ها و نمک زارهای جنوب گرمسار برخورد می‌کردند، احداث شده است.

وی اظهار داشت: بنای بیرونی این قصر چهار گوش و دارای چند برج با دو دروازه شمالی و جنوبی است و روکار آن از سنگهای بزرگ آهکی صیقل شده سفید رنگ است که از کوههای مجاور آورده شده‌اند همچنین این بنا که در دوره صفویه تعمیر اساسی شد، به بنای شاه ‌عباسی معروف شده است؛ سفال هایی که از اطراف این بنا به دست آمده به احتمال قوی از دوره تیموری و نشانه آن است که این بنا پیش از صفویه برپا بود.

کمالی افزود: با حضور بیش از ۴۰ دوچرخه سوار دومین تور دوچرخه سواری طبیعت گردی به مقصد قصر بهرام برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ق

جزئیات برگزاری دومین تور دوچرخه سواری به مقصد قصربهرام گرمسار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار