درخواست کانادایی‌ها برای تحریم کالا‌های آمریکایی

مردم کانادا در پی حملات لفظی ترامپ تاکنون چندین بار خواستار تحریم کالاهای وارداتی از آمریکا شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، حملات مکرر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا علیه کانادا موجی از خشم را در بین مردم کانادا، همسایه شمالی آمریکا در پی داشته است به طوری که آن‌ها (کانادایی ها) چندین بار تحریم کالا‌های وارداتی از آمریکا را خواستار شدند.

پس از آنکه آمریکا بر فولاد و آلومینیوم عوارض گمرکی اعمال کرد و رئیس جمهور آمریکا و برخی مشاوران نزدیک او، به جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در نشست جی ۷ که در کبک کانادا برگزار شد حمله (لفظی) کردند، کانادایی‌ها جانب احتیاط را کنار گذاشتند به طوری که در خیزشی وطن پرستانه، نمایندگان فدرال و تمام احزاب سیاسی این کشور، یک صدا، هفته گذشته در بیانیه‌ای مشترک که در پارلمان کانادا به تصویب رسید از نخست وزیرشان حمایت کردند.

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری‌خواه غیر قابل پیش بینی آمریکا تهدید می‌کند بخش خودروی کانادا را جریمه می‌کند، فراخوان‌های مختلف در کانادا مبنی بر تحریم کالا‌های آمریکایی افزایش پیدا کرده است و شبکه‌های اجتماعی با نام‌های کلیدی مانند «تحریم آمریکا» و «خرید کالا‌های کانادایی» مردم این کشور (کانادا) را تشویق می‌کنند تا سس، قهوه و خودرو‌های آمریکایی خریداری نکنند و به جای رفتن به آمریکا در داخل کشور خود سفر کنند.  

یکی از ساکنان شهر ونکوور کانادا در صفحه توئیتر خود نوشت: صرفا مشاهده پرچم آمریکا در مرز مرا بیمار می‌کند. من برای سفر تفریحی به آمریکا نخواهم رفت.  

یکی از کاربران شبکه اینترنتی تصویری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد به جای خرید توت فرنگی آمریکایی، برای توت فرنگی تولید کانادا دو برابر بیشتر پول پرداخت کرده است. اما با این وجود در حال حاضر برآورد کردن تاثیر اقتصادی تحریم کالا‌های آمریکایی سخت است.

انتهای پیام/

واکنش مردم کانادا به حملات لفظی ترامپ علیه این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار