قطع اینترنت علت اختلال در سامانه کلینیک‌های جهرم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: قطع اینترنت را علت اصلی وصل نشدن به سامانه اینترنتی کلینیک‌های تخصصی این شهرستان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: علت اصلی وصل نشدن به سامانه اینترنتی کلینیک‌های تخصصی جهرم استفاده از اینترنت همراه اول و اختلال در آن بوده که از دوشنبه ۲۱ خرداد بوجود آمده و ادامه دارد.

وی افزود: کارشناسان آی تی این دانشگاه در پی حل این مشکل با شرکت اینترنت همراه اول هستند.

به گفته بمانا، برای اینکه دیگر شاهد صف‌های طویل نباشیم نوبت‌دهی کلینیک‌های شهرستان را به صورت رزرو تلفنی و اینترنتی در سامانه www.darmangah.jums.ir قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر، غیر حضوری کردن نوبت‌های پزشکان متخصص و فوق تخصص در کلینیک‌های جهرم سبب شد که صف‌های طویلی که مردم از نیمه‌های شب تا صبح زود برای گرفتن نوبت در آن به انتظار می‌ایستادند کاهش یابد.

بمانا بیان کرد: روزانه ۲ هزار و ۷۰ نوبت پزشک در کلینیک‌های دانشگاه علوم پزشکی جهرم به متقاضیان داده می‌شود.

وی اظهار داشت: شهرستان جهرم با توجه به ارائه خدمات درمانی با کیفیت و ارزان و توسعه زیر‌ساخت‌های بهداشتی و درمانی خود به عنوان قطب درمان جنوب کشور شناخته شده است و حجم زیادی از مردم از روستاها، شهرستان‌های اطراف و حتی استان‌های همجوار به اینجا مراجعه می‌کنند و به همین دلیل نوبت رزرو پزشک در ساعات اول در سامانه تمام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: برای رفع این مشکل، نوبت‌دهی پزشکان به صورت روزانه از ساعت ۶ عصر تا ۶ بامداد روز بعد در سامانه قرار داده شده است و اگر بیماری موفق به رزرو نوبت در یک روز نشد، می‌توانداز این طریق نوبت پزشک مورد نظر خود را دریافت کند.

بمانا تصریح کرد: افرادی که از شب قبل نوبت پزشک مورد نظرشان را برای نوبت صبح رزرو کرده، اما به هر دلیل موفق به آمدن نشدند تا رأس ساعت ۹ صبح در سامانه محفوظ است و از این ساعت به بعد نوبتشان، در سامانه به صورت خودکار حذف و به کسانی تعلق می‌گیرد که به صورت حضوری مراجعه کرده اند.

وی اضافه کرد: کسانی هم که پزشک مورد نظرشان برای نوبت عصر رزرو کرده اند تا راس ساعت ۴ بعد از ظهر در سامانه محفوظ می‌ماند که در صورت نیامدن نوبتشان لغو و به کسانی تعلق می‌گیرد که به صورت حضوری اقدام کرده اند.

به گفته وی کسانی که در ۳۰ روز گذشته دوبار موفق به رزرو نوبت از طریق سامانه اینترنتی کلینیک‌ها شده اند، اما به هر دلیل برای ثبت نوبت خود اقدام نکرده تا یک ماه از رزرو اینترنتی در سامانه کلینیک‌ها محروم هستند، زیرا با لغو نوبت خود فرصت را از دیگران سلب کرده اند.

بمانا گفت: رزرو نوبت پزشکان در کلینیک تخصصی هنری کاملا غیر حضوری است، اما در کلینیک تخصصی و فوق تخصص امام رضا (ع) علاوه بر دادن نوبت پزشکان بصورت رزرو، تعدادی بصورت حضوری داده می‌شود که با رایزنی و برنامه ریزی‌هایی قرار است نوبت پزشکان در این کلینیک هم کاملا بصورت غیرحضوری شود.
وی با اشاره به نوبت دهی حضوری در کلینیک هنری گفت: تعدادی از افراد سر زده و بدون هماهنگی قبلی به کلینیک مراجعه می‌کنند که خارج از کنترل ما است، اما علت دیگر آن، این است که در سامانه رزرو اینترنتی کلینیک‌ها این پیام به مردم داده می‌شود که نوبت غیر حضوری پزشک تمام شده است، در صورتی که باید این پیام ارسال شود که نوبت این پزشک به اتمام رسیده است که بزودی این مشکل بر طرف می‌شود.

او با اشاره به تلفن‌های گویای کلینیک‌های تخصصی جهت رزرو نوبت پزشکان متخصص گفت: کلینیک تخصصی هنری ۱۰ خط و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام رضا (ع) ۴ خط دارد که این تلفن‌ها به صورت هوشمند نوبت‌ها را رزرو می‌کنند.
انتهای پیام/ر

اختلال در سامانه کلینیک‌های جهرم

برچسب ها: علوم پزشکی ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار