اموزش بیش از هزار مددجو سنقری/ مهاجرت عامل کاهش جمعیت سنقر

فرماندار سنقر و کلیایی گفت:مهارت وحرفه آموزی و معرفی برای کار آفرینی برای بیش از یک هزارو صد نفرمدد جو در مجموعه کمیته امداد امام(ره) این شهرستان انجام شده است.  

به گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  معصومی زاده فرماندار سنقرو کلیایی  فعالیتهای صورت گرفته در کمیته امداد امام(ره) دراین شهرستان در بخش عمران و نیازمندیهای مدد جویان در این زمینه را تشریح کرد و از مسئولین ومردم که در راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر حضور پرشور داشتند و همیشه همراه نظام هستند، قدردانی نمود.

فرماندار سنقر و کلیایی در شورای اداری سنقر و کلیایی که با حضور رییس کمیته امداد کشور برگزار شد  گفت: شهرستان سنقر و کلیایی 417 شهید تقدیم انقلاب کرده است و 752 نفر جانباز دارد.
 
 معصومی زاده گفت : اکنون 81647 جمعیت دارد  که 12 درصد جمعیت به علت بیکاری از سنقر و کلیایی مهاجرت کردند. 
 
وی با بیان اینک4878 نفر در سنقر و کلیایی جز خانوارهای مستمری بگیر هستند گفت: تاکنون 294 فقره وام به مددجویان پرداخت شده است .
 
وی ادامه داد:مهارت آموزی 1123 نفر آموزش دیدند و برای این منظور 3.5میلیارد تومان هزینه شده است.

معصومی زاده راه اندازی کشتارگاه صنعتی مرغ و کارخانه شیر با ظرفیت اشتغالزایی حدود 120 نفر، ایجاد سردخانه محصولات باغی، تاسیس شرکت مکانیزاسیون کشاورزی، ایجاد بازارچه صنایع دستی و ظرفیت بوم گردی را از ظرفیتهای اشتغال این شهرستان برشمرد و گفت: زیرساختهای راه اندازی بانک اطلاعات و شناسایی نیازمندان واقعی و ساما ندهی آنها آماده شده و به اطلاعات کامل نیازمندان کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی نیازمندیم.
 
امام جمعه سنقرو کلیایی، تاسیس کمیته امداد به عنوان اولین اقدام ارزشمند حضرت امام(ره) در راستای حمایت از محرومانی که انقلاب کردند دانست و گفت: محرومان مارا به مسئولیت رساندند وبایستی هرچه در توان داریم در نظام اسلامی برای محرومیت زدایی و خدمات رسانی به کار گیریم.
 
حجت الاسلام صفدری نهادینه شدن فرهنگ کار و رونق آنرا مورد تاکید قرار داد و گفت: باید افراد تحت پوشش را با موضوع فرهنگ غنی اسلام در این خصوص آشنا کنیم تا جامعه پیشرفت نماید.
 
وی از اجرای برنامه نماز خدمت در شهر و روستاها به صورت هفتگی با حضور فرماندار و مسئولین ادارات و بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم خبر داد.
 
سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقرو کلیایی در مجلس شورای اسلامی هم اختصاص تعداد یک هزارمورد وام اشتغال برای جلوگیری از مهاجرت، کمکهای موردی به ارزش یک میلیارد ریال، رفع مشکلات پرداخت وام به تعداد 500 پرونده خرید دام، ساخت خانه های روستایی و تهیه جهیزیه به تعداد 400 مورد و راه اندازی کار گاههای تولیدی را خواستار شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به همراه مسئولین استان و شهرستان در بدو ورود به سنقرو کلیایی با حضور در مزار شهدای شهرستان و نثار شاخه های گل نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

و پس ازآن به منظور دلجویی و سرکشی از محرومان، درمنزل یکی از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) حضور یافتند.

انتهای پیام/ز

ایجاد بازارچه صنایع دستی و  بوم گردی از ظرفیت های اشتغال سنقر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.