عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به کاهش اختیارات شوراها:

شورا‌ها را از قانون اساسی حذف کنید

احمدی قمی خطاب به علی لاریجانی گفت: اگر در قانون اساسی تجدیدنظر شد، شورا‌ها را از آن حذف کنید، چون هر روز از اختیارات آن‌ها کاسته می‌شود.

شورا‌ها را از قانون اساسی حذف کنیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا احمدی قمی عضو شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور که در ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها قرائت کرد، خطاب به علی لاریجانی که مهمان این جلسه بود، گفت: آقای لاریجانی شما یک نماینده مجلس هستید و یک رأی دارید، اما نمایندگان می‌گویند که اگر لاریجانی بخواهد چیزی تصویب بشود، تصویب می‌شود و اگر نخواهد که تصویب شود، تصویب نخواهد شد.

وی تصریح کرد: البته این وضعیت برای ما سبب افتخار است که نماینده قم در مجلس شورای اسلامی چنین جایگاه بالایی دارد.

وی با تأکید بر اینکه هر روز از اختیارات شورا کم می‌شود، اظهار کرد: اگر این بار در قانون اساسی تجدیدنظر کردید، شوراها را حذف کنید چون هر روز از اختیارات آنها کاسته می‌شود.

احمدی قمی با تأکید بر اینکه شما می‌دانید فقر و گرانی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: ما می‌خواهیم شما امروز مشکلات شورای عالی استان ها را حل کنید.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه یکی از مشکلات شورای عالی استان‌ها این است که به خوبی شناخته نشده است، اظهار کرد: هشت اصل قانون اساسی به شوراها اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر از فرمانداری می‌ترسند، اظهار کرد: این در حالی است که در قانون آمده کارت عضویت شورا را فرماندار صادر می‌کند و ما هم به عنوان نماینده شورای عالی استان‌ها گله مندیم که چرا کارت ما توسط مرجع مربوطه صادر نشده است.

احمدی قمی تصریح کرد: دولت چهار لایحه به مجلس آورده و ما از شما می‌خواهیم که اجازه دهید وقتی که لوایح مطرح می‌شود نمایندگان دفاع کنند.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اکثر نمایندگان شورای عالی استان‌ها جوان هستند،‌خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی کشور اغلب برای اوایل انقلاب هستند. فرمانده سپاه در ابتدای انقلاب 25 سال سن داشت، اما امروز به جوان 30 ساله می‌گویند که تجربه ندارد.

وی با اشاره به اینکه اکثر جمعیت کشور جوانان هستند، خاطرنشان کرد: شما باید این جمعیت را مشغول کنید و اگر این کار را نکنید، این‌ها نظام را به خود مشغول خواهند کرد.

احمدی قمی ادامه داد: از شما می‌خواهیم که به رئیس جمهور بگویید در بین مدیران اجرایی کشور از جوانان استفاده کند.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه یکی از کارهای مجلس قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است، گفت: ما از شما می‌خواهیم که بر اجرای قوانین نظارت کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار