همکاری۳۶ سازمان مردم نهاد با شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: ۳۶ سازمان مردم نهاد با شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همکاری می کنند.

محمدعلی طالبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: خوشبختانه  استان یزد  از لحاظ مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد حائز  رتبه برتر است و ما میتوانیم در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد مواد مخدر نیز به این سازمان ها و مشارکت های مردمی اتکاکنیم.


طالبی با بیان اینکه در شرایط فعلی ۳۶ سازمان مردم نهاد با شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همکاری میکنند که ۲۲تا از این تشکل ها در حوزه فرهنگی ، ۱۲ تشکل در حوزه درمانی و دو تشکل در حوزه پیشگیری فعالیت می کنند اظهارداشت : در سال گذشته ۳۴۵ میلیون تومان به این تشکل ها برای برنامه های مختلف کمک شده و از این مبلغ ۵۵ در بحث فرهنگی هزینه شده و مابقی در بحث های درمان و صیانت های اجتماعی که لازم بوده اعمال شده است.

وی با اشاره به تجمع ۲۳ تشکل از ۳۶ تشکل مردم نهاد در مرکز استان بیان کرد: برنامه هایی را برای تقویت تشکل ها در شهرستان ها داریم که از طریق فرمانداری ها پیگیری و اجرا خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به طراحی دوره های آموزش و توانمند سازی برای چنین تشکل هایی بیان کرد: بعضی از این دوره ها به صورت متمرکز کشوری بود که در چابهار ، تهران و چهار دوره هم در استان یزد برنامه ریزی کردیم که با همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف برگزار شد .

طالبی همچنین از اجرای برنامه های متنوعی از جمله برگزاری جشن هایی در محلات مختلف، مسابقات ورزشی، دوره های توانمند سازی ویژه خانواده ها و نمایشگاه از دستاورد تشکل ها در بحث مبارزه با مواد مخدر در خانه جوان، در هفته مبارزه با مواد مخدر در استان خبرداد.

وی با اشاره به همگرایی سازمان های دولتی برای واگذاری تصدی هایشان به تشکل ها در حوزه مواد مخدر گفت: در بعضی مواقع مقاومت هایی در بدنه دستگاه های دولتی در این رابطه وجود داشته است و در همین جلساتی که به صورت مشترک با نمایندگان دستگاه ها و تشکلات دولتی داشتیم، فضای تعامل و همکاری را در استان به وجود آورد که امیدواریم با تداوم آن، شاهد ظهور بیشتر توانمندی های تشکل ها در امر مبارزه با مواد مخدر باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار داشت : بودجه های فرهنگی اختصاص داده شده به تشکل ها صرف برگزاری دوره های آموزشی در مناطق مختلف و همایش هایی مانند قلیان ها را به گلدان تبدیل کنیم و نقش سینما، تاتر و رسانه در پیشگیری از اعتیاد، برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی و ... می شود.

طالبی همچنین دستاورد طرح های چند سال اخیر نیروی انتظامی استان را در زمینه مبارزه با مواد مخدر قابل قبول و خوب ارزیابی کرد.
انتهای پیام/ غ

نقش پر رنگ تشکل های مردم نهاد در حل مسائل اجتماعی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار