نخستین واحد پرورش مرغ گوشتی قفس در آذربایجان شرقی امروز در مراغه افتتاح شد.

افتتاح واحد پرورش مرغ گوشتی قفسی در مراغهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فتحی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم افتتاح این واحد گفت:: برای نخستین بار در استان مجهز‌ترین مجتمع تولید مرغ گوشتی در قفس، با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع به همت بخش خصوصی در روستای کرج آباد مراغه راه اندازی شد.

وی گفت: ظرفیت تولید این واحد ۱۲۰ هزار قطعه در هر دوره است و تولید سالانه آن یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت سفید مرغ است.

وی اضافه کرد: دراین طرح به جای سطح، مرغ‌ها در قفس‌های چهار طبقه و با استفاده از فناوری روز به صورت تمام مکانیزه پرورش می‌یابند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزایش ظرفیت سالن‌ها، کاهش مصرف سوخت، برق و هزینه کارگر و کاهش شیوع بیماری‌ها را از مزایای پرورش مرغ در قفس است.

وی ادامه داد: برای راه اندازی این واحد با ۱۰ نفر اشتغال مستقیم و ۷۰ نفر غیر مستقیم ۸۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

فتحی با بیان اینکه ۱۶ درصد واحد‌های مرغداری گوشتی و تخم گذار استان در مراغه قرار گرفته افزود: سالانه در ۱۰۱ واحد مرغداری گوشتی مراغه حدود ۸ هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار می‌شود.

وی گفت: آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر در پرورش مرغ گوشتی کشور است و سالانه ۸۰ هزار تن گوشت سفید در این استان تولید می‌شود.

همچنین همزمان با هفته جهاد کشاورزی یک واحد گاوداری در مراغه افتتاح شد.

نریمانی مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: این گاوداری با ظرفیت اسمی ۴۰ راس و ظرفیت عملی ۶۰ راس گاو در روستای آغجه کهل مراغه به بهره برداری رسید.

وی افزود: بخش خصوصی این واحد را در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و با یک هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا راه اندازی کرده است.

به گفته وی برای راه اندازی این گاوداری ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

با بهره برداری از این واحد تولیدی برای چهار نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر نیز غیرمستقیم شغل ایجاد شده است. 

 

افتتاح واحد گاوداری در شهرستان مراغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار