آغاز سومین جشنواره ملی گیلاس در اشنویه

سومین جشنواره ملی گیلاس از امروز با برپایی غرفه ها، نشست‌های مختلف آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛‌اسعد خضری فرماندار شهرستان اشنویه در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی گیلاس با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد، شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی اشنویه و شناساندن محصولات باغی مانند گیلاس و سیب را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی گفت: در این جشنواره در بیش از ۴۰غرفه محصولات و صنایع بومی و محلی شهرستان اشنویه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

فرماندار اشنویه ادامه داد: برگزاری نشست‌های اقتصادی با افراد سرمایه گذار و توانمند و چهره‌های برتر، دعوت از مسئولان دولتی و بازدید از مکان‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

خضری با بیان اینکه این جشنواره تا سه روز دیگر ادامه خواهد داشت اظهار کرد: طرح مباحث کارشناسی درباره گیلاس و اهمیت این محصول، برگزاری برنامه های هنری و شعر و موسیقی زنده، برپایی نمایشگاه میوه های محلی و معرفی انواع گیلاس بومی و غذاهای سنتی، برپایی سیاه چادر های عشایری و نمایشگاه صنایع دستی، معرفی جاذبه های گردشگری و قدردانی از باغداران از جمله اهم این برنامه هاست.

وی افزود: محصول گیلاس علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود و نزدیک به ۱۵۰ نفر از کشاورزان این منطقه در زمینه کشت گیلاس فعال هستند و سالانه بیش از ۱۲۰۰ تن انواع گیلاس تولید می‌کنند.

سید انور حسینی مدیر جهاد کشاورزی اشنویه نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ ‌گفت: محصول گیلاس دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه‌ای زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس و سایر ارقام بوده که در این میان خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را در اشنویه به خود اختصاص داده است.
گیلاس موجب دفع سم از بدن می شود و در تقویت قلب، روده، معده و قوای فکری نقش مهمی دارد، ویتامین c. این میوه چشمگیر است.

برداشت گیلاس قرمز از اواسط خرداد در ۳۰۰ هکتار از باغات اشنویه آغاز شده و تا اواخر تیر ماه ادامه دارد.

شهرستان مرزی اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ب

جشنواره ملی گیلاس  در اشنویه آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.