در تنها مرکز زمین شناسی پزشکی کشور؛

محققان شیرازی، آلودگی‌های ماهشهر را بررسی کردند

محققان دانشگاه شیراز در تنها مرکز زمین شناسی پزشکی کشور، آلودگی‌های زمین شناسی پزشکی ماهشهر را بررسی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهنام کشاورزی محقق طرح مطالعات زمین شناسی پزشکی ماهشهر با بیان اینکه محققان دانشگاه شیراز، پس از ۲۰۰ روز نمونه برداری از زمین تا هوای ماهشهر خوزستان، آلودگی‌های زمین شناسی پزشکی این شهر را بررسی کردند، افزود: در این طرح از غبار هوا، غبار خیابان، آب باران، روان آب‌های شهری و خاک مناطق شهری و صنعتی، بافت‌های گیاهی و جانوری نمونه برداری شد تا وجود عناصر و ترکیبات شیمیایی بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح نتیجه ارتباط دانشگاه و صنعت است، اضافه کرد: مهمترین نتیجه این طرح، بیش از حد مجاز بودن غلظت برخی آلاینده‌ها در این شهر است.

بهنام کشاورزی، با اشاره به خطر پسماند‌های صنعتی با گذشت سالیان طولانی، ادامه داد: با وجود تعطیلی واحد‌های کلر آلکالین واحد‌های صنعتی منطقه، جیوه هنوز در چرخه زیست زمین شناسی مشاهده شده که می‌تواند به بدن ماهی منتقل شده و از ماهی به بدن انسان انتقال یابد.

کشاورزی به اثراتی که این آلودگی‌ها می‌تواند بر سلامت انسان داشته باشد، اشاره کرد و تاکید کرد: ضرورت دارد این مطالعات در شهر‌های دیگر کشور صورت گیرد.

این محقق طرح مطالعات زمین شناسی پزشکی ماهشهر افزود: این طرح به عنوان چهارمین طرح پژوهشی تنها مرکز زمین شناسی پزشکی کشور که در شیراز قرار دارد، با هدف شناسایی آلاینده‌ها و فلزات سنگین چرخه زیست زمین شناسی این شهر اجرا شد.

انتهای پیام/ن

 بررسی آلودگی‌های ماهشهر در شیراز

برچسب ها: آلودگی هوا ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.