برگزاری ۱۴۲ جلسه آگاه‌سازی حقوقی برای پرسنل نیروهای مسلح

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان‌جنوبی گفت: ۱۴۲ جلسه آگاه‌سازی حقوقی سال ۹۶ برگزار کردیم که از این تعداد ۹۲ جلسه برای پرسنل ناجا بوده است .

محمد پور  رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح  در نشست خبری گفت:  سازمان قضائی نیروهای مسلح بر اساس  قانون اساسی رسیدگی به جرائم خاص نظامی و انتظامی را بر عهده دارد.

وی افزود: در سال گذشته در جهت پیشگیری از وقوع جرم مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم و کارگاه‌های تخصصی پیشگیری از وقوع جرم در سطح یگان‌ها و  چهار شورای فصلی برگزار کردیم.

محمد پور ادامه داد: در راستای آگاه‌سازی یگان‌ها در موضوعات حقوقی و قضائی ۱۴۲ جلسه آگاه‌سازی حقوقی و قضائی برگزار کردیم که از این تعداد ۹۲ جلسه برای یگان‌های ناجا  بوده است چراکه بیشترین ارتباط را با مردم رادارند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: در این جلسات آنچه بیش از همه مورد تأکید بوده است رعایت حقوق شهروندی و تبیین قوانین مرتبط با آن است و البته کارکنان ناجای خراسان جنوبی در برنامه‌های درون‌سازمانی نیز نسبت به تکریم ارباب‌رجوع و رعایت حقوق شهروندی تأکیددارند.

وی ادامه داد: در راستای کاهش اطاله دادرسی موظف کردیم که در صورت شکایت مردمی ظرف ۱۰ روز بررسی‌های مربوطه انجام شود.

محمد پور با اشاره به اینکه رسیدگی‌ها در سازمان قضائی نیروهای مسلح با حضور نماینده دادستان و وکیل متهم بوده است، اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این بوده است که در رسیدگی دقت و در انشاء رأی سرعت لازم را داشته باشیم تا از اطاله دادرسی جلوگیری به عمل آید.

وی یادآور شد: در راستای تأمین حقوق شهروندی زندانیان یکی از اقدامات مستمر با همکاری و همیاری قضات بازدید از زندان‌ها بوده است.

انتهای پیام/ ط آ

برگزاری ۹۲ جلسه  آگاه سازی حقوقی برای یگان‌های ناجا

برچسب ها: نیروهای مسلح ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.